Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 2049 ggr
Nasse.Basse
0

Vindruvor till min guldis?

Hej!

Jag undrar om man kan ge hamstrar Vindruvor och russin? Man ska ju absolut inte ge hundar det eftersom de kan få njursvikt men hamstrar?

Mvh, MariaKyss

Med vänlig hälsning, Maria

Smulipop
0

Jo, Jag brukar ge min hamster russin ibland som godis, men inte för mkt på en gång eftersom dom oftast stoppar det i kindpåsarna, så det kan klibba ihop. Men en i taget går bra. Vindruvor tror jag dom kan äta, kanske inte heller för många på en gång (får inte plats xD) , Och när du ger Färskmat ska du rensa boet så att det inte ligger kvar mat som hamstern äter sedan, då kan den bli dålig om maten har blitt för gammal. Glad Hoppas du fick en klarare sammanfattning nu!Flört

Nasse.Basse
0

Tack! Ja nu förstår jag, och klart måste jag rensa bort nästa dag. Men tack då ska jag se om min lilla älskling vill mumsa på detta. Du brukar ge din hamster russin men går det lika bra med vindruvor.. ? Det måste det ju göra eftersom det är samma sak!Glad

mvh Maria

Smulipop
0

Jepp! Min guldis Smulan älskar russin, jag har gett henne en vindruva nu bara för att se om hon ville ha det, hon tyckte nästan mer om det än om russin! xD Fast iofs så äter hon detmesta…Kyss

Nasse.Basse
0

Ok #3 ska testa nu! Det är kul när man testa nya saker och de blir så gladaFlört