Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1282 ggr
Bine93
0

Hamsterboll med ställning?

Mollys ungar har nyss flyttat och hon har gått upp lite :P hennes gamla Hjul har dock Simba fått… Och djuraffären köper så himla sällan in dem.. Det är sånna Hjul som är gula och blå helt i plast :).

Så funderar på något annat… Det finns ju Hjul med ställning man kan ha i buren, hur är de? Bra, dålig?

www.zoosajten.se/lekboll-for-hamster-med-stallning-p-131-c-404.aspx

Tror jag skrev in rätt ;)

eller är det bättre att köpa ett sånt där stort Hjul av metall med små hål i :) så dålig på att förklara men kan itne kopiera in någon länk -.- De är ganska stora, på en ställning… Finns i blått och grönt var jag har sett :). Hoppas ni förstår vilket jag menar…

Vad är bäst? :)

[SelmaP]
1

Jag tycker att bollhjulet är bäst då jag hört att tassarna '' förstörs '' eller hur man ska säga när man har det där metallhjulet med små hål i.

( Det är vad jag hört, kanske inte alls är sant )

Hoppas någon har ett bättre svar iallafall!

Kram Selma.

UlrikaD
0

Jag har en sån boll och tyckte att om man hade riktigt stora hamstrar så kom de inte in så lätt och smidigt. Utan de fastnade liksom vid navet på ingången.

Men det funkade jättebra till mina dvärgar.

Evovva
0

Har haft boll på ställning men det nättes sönder och blev stora hål där det satt fast. (Hålen som ställningen satt fast i)

Så till sist lossnade hjulet hela tiden.

Så vi har jag en lös boll och gul/blå Hjul istället.

Bine93
0

låter som om båda har fördelar och nackdelar :) inget positivt om hjulet dock :P Skulle köpa det blå/gula hjulet om det var så att de hade det inne -.- De köper nästan aldrig in de hjulen…