Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: burartillbehörinredning
Läst 844 ggr
Shjimm
0

Gallret på duna-buren är löst?

Hallåja!

Ska ju återigen skaffa mig en liten vän och var och köpte en ny Bur idag, och upptäckte när jag kom hem att den sidan av gallret som inte har "lås" är helt lös? Sitter inte fast alls utan går ju bara att putta upp. Så var det definitivt inte på de andra duna jag haft, utan där kunde man öppna upp gallret så det stop öppet lutat bakåt som en felvänd dörr eller hur man ska säga! Vafalls? Ska det vara såhär eller är det fel på min Bur?

Det är en miniduna och de jag haft innan var den större varianten, men tycker det borde vara samma grej.

Shjimm
0

Det ÄR möjligt att burarna jag haft innan inte varit "äkta" duna eller så, det har jag inget minne av alls. Men om någon som vet med sig att de också har "äkta" duna kan konfimera att gallret ska vara så ELLER inte vore det fantastiskt hjälpsamt!

[Älskamig]
0

Jag hade så på min dunabur när jag hade guldhamster, minns jag. Knöt då bara fast vattenflaskan m. paketsnöre, på den sidan som inte hade något lås och som gick att öppna. Sedan satte jag i själva vattenflaskan i det där lilla hålet som vattenflaskan skulle vara i. Fungerade utmärkt och min hamster rörde aldrig gallret. Glad Hade visserligen inga höjder så att det skulle kunna gå för en hamster att nå gallret, men jag tror ändå att den aldrig skulle ha haft en chans, för när det var vatten i vattenflaskan blev det ju rätt 'tungt' också. 

Vet inte om du förstod min vattenflasksförklaring, men jag tror inte att det är några problem med att ha det så. Tror den tyvärr är sönder, för det var nog min - om jag inte har fel, men jag tyckte det var lite lättare ändå och ta av hela gallret när man skulle komma åt något i buren.

Shjimm
0

#2 Tack för svaret! Det var en smart lösning du hade, jag gör nog likadant om jag märker ett problem. :)

[Älskamig]
0

#3: Gör så c: Mycket smidigare egentligen, för man når ju allt i buren var man än står vid buren! c; 

Lycka till! :D