Hamster iFokus

Hamster

Etikett: bildtråd
Läst 1527 ggr
Muppiiigast
8

ÄNTLIGEN! Min nya kille har kommit hem!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är såå glad! Min lillkille har äntligen kommit hem, efter många ändringar av tid och dag så är han äntligen i sin Bur. Nu får Casper en kompis på andra sidan av sitt akvarium!

Jag har bestämt att han ska heta Elliot, tycker verkligen han ser ut som en liten Elliot Kyss

Uppfödare är Therese (terrorinAlive)

Och Elliot är från början RolfLord, vit Sö Mö.

Imorn ska vi börja lära känna varandra för idag har han bara fått vänja sig vid sitt nya hem. Han var ganska stressad i början men nu är han jättelugn. Jag tror verkligen vi kommer få ett speciellt starkt band, precis som jag och Casper :)

Lägger upp en bild när han var mindre (Therese har fotat)
O så får ni eventuellt nya imorn istället! :D

[CruellaDeVil]
0

så SÖT!

Muppiiigast
0

#1 Taack! :D

lisabengtsson
0

shiit va söt!! lilla elliot, haha! passar jättebra :D

Muppiiigast
0

#3 Jaa men visst är han! :D
Jag är kär i namnet asso! Kyss

Sarah!
0

nämen du va SÖÖÖT!Oskyldig

Mvh Sarah

Ta en titt på min Hundhemsida

Muppiiigast
0

#5 han är underbar! :D Idag började vi lära känna varandra, det var så himla häftigt, jag satte ner min hand i buren o lät den vara där en stund, efter ca 3 minuter efter han undersökt den klättrade han upp i den o jag kunde lyfta upp honom! Helt otroligt att han redan från första dagen klättrade upp! Casper gjorde det inte förens ett år efter han kommit till mig! Allt börjar bra o jag är supernöjd med handträningen! :D

lisabengtsson
0

Grattis får men väll säga! :D

Sarah!
0

Va roligt! Skrattande För vissa hamstrar tar det ju veckor!

Mvh Sarah

Ta en titt på min Hundhemsida

Cafesinner
0

OMG HOW CUUUTE

Roonja
0

Såå söt. Kyss Mormor, morfar, mormor moster, kusinerna och resten av släkten  hälsar till lilla Elliot . Skrattande

Michaela98
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur lång tid tog det innan du satte in handen i buren? För att min hamster Melvin är lite skygg och gömmer sig i sitt rör när jag kommer men han smyger framm för att se vad jag gör ibland ;). Det är hans 2 dag i buren nu och jag undrar om jag ska stoppa i handen och se om han är lite nyfiken ;) Men jag vill inte väcka honom för det sägs att deras liv förkortas då!? så jag får se hur det blir när han är vaken ;D

Muppiiigast
1

Taack alla! :D #10 åhh, Elliot hälsar tillbaka! :D #11 jag lät Elliot vara hela första dagen, han fick vänja sig och lugna ner sig för han var väldigt stressad dom första två timmarna. Men dagen efter stoppade jag ner handen i buren o rörde runt lite i spånet och då kom han fram, nyfiken som han är! Sen satte jag ner handen och då satte han först framtassarna i den o sedan klättrade han upp ((: Mitt tips till dig är att hålla på med honom på kvällen precis när han vaknar, gräv i spånet / bottenmaterialet och när han kommer fram så ge honom något han tycker mycket om, skinka, köttbullar eller kanske skalade solrosfrön? (: mina hampisar äter nästan allt, speciellt Casper (: Jag har också rör i Elliots Bur, men jag tar ut dom när vi ska "umgås" annars kan det lätt bli så att han kryper ner där om han hör ett okänt ljud eller om jag råkar göra en väldigt hastig rörelse, men han verkar inte bry sig om att röret är borta när jag tar bort det, han vet att det är där nästa gÅng han kommer ner i buren igen efter han varit ute o sprungit av sig! (:

Michaela98
0

Naawww vad gulligt! Jag ska prova med köttbullar till min lilla Melvin

Michaela98
0

Tack för tipset ;)

Muppiiigast
0

#14 så lite såå! (: