Vilket hjul?
Jag tänkte skaffa ett Hjul till min guldhamster men vet inte riktigt vilken variant som är bäst. Jag vill helst inte ha ett Hjul i metall, dels för att det gnisslar, ofta är det konstruerat så att de kan fastna och så är de så fula också tycker jag 
Jag funderar på flying saucer, i så fall, vilken storlek? Medium?
Eller den här i trä: http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/bur_tilbehoer/loebehjul/186921
Jag ser att den större på 29 cm omkrets är billigare än den på 20. Kan man ha ett för stort Hjul? Så att det kanske blir för tungt att springa?
Vilken av dem rekommenderar ni? :)
#0 Jag skulle säga att 20cm är för litet för en fullvuxen guldhamster. Då är 29cm myyycket bättre!
Nu blev ju jag också sugen på att köpa ett sådant Hjul :/
Jag har föresten detta hjulet hemma till mina guldisar: http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/bur_tilbehoer/loebehjul/187021
Störst är alltid bäst. tycker Hjul är bättre än flyingsaucer då jag tycker de springer rakare och de tar mindre plats. Ska man ha en platta som är minst 30x30 i buren tar de myyycke plats.
Bra att du tänkt skaffa Hjul, att springa flera kilometer varje natt ingår i hamsterns natur.
Jag kör på dessa, största modellen. =)
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
Gud vilken bra hemsida, billigt!! Vet någon vad frakten ligger på när det ska skickAs till sverige? (:
Tack för svaren! Lutar nog åt trävarianten faktiskt.
#4 Menar du Zooplus? Frakten går på 39 danska kronor men då får du det levererat till dörren (fast med kvittens, så om du inte är hemma får du hämta ut det på ett postombud i alla fall).
Mina guldhamstrar har inte tyckt om flying saucer wheel, mina dvärgar älskar dock det hjulet.
Sånna här karlie wonderland trähjul är bra
.
Mvh Alicia.
#6 Ja, tyckte de var snygga :) Saken är den att jag inte kommer ha kvar min guldis så värst länge till då jag mest har varit "sommarhem" i väntan på det nya hemmet. Så jag tänkte att det vore bra om hjulet sedan kunde användas till två vintervita som jag troligen kommer skaffa framåt senhösten.
Så är det okej med ett trähjul på 20 cm omkrets till guldisen i två-tre månader?
#2 Det där hjulet köpte jag, men jag tyckte det var lite småsegt.. Men kanske jag som gick ett dåligt Hjul? :/
39 danska kronor är ungefär 45 svenska kronor, och det är ungefär vad det kan kosta att skicka i Sverige ju, så väldigt billigt :) Blir lite sugen på att klicka hem en sån här :) (lite OT, men men)
http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/legetoej_transport/fritter/259865
#8 Ja sånt kan ju hända ibland, mitt har fungerat jättebra hela tiden :)
#9 Ja, fast det tillkommer ju frakt också så det blir typ 88kr, men jag har inte sett det hos någon djuraffär här i Uppsala, men så var det ett tag sen jag kollade i vissa av dom :P
Ni som beställt, hur lång tid tog det innan ni fick hem varan? Ska nog dra iväg en beställning, men ska åka bort några dagar nästa vecka och vill nog helst vara hemma när varan kommer, även om man nu kan hämta ut den hos postombudet.
#12 Hm, jag minns inte riktigt, men det gick nog ganska snabbt. Ett par dar kanske. Men jag vet inte hur det är på helgerna och så.