Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1020 ggr
Dumbo-
0

Den tjuvparade E-kullen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har det visserligen gått flera veckor sedan det skedde, men självklart kom det ungar…
Det var en total chock när jag fann bebisar i Cupcakes Bur, jag hade aldrig fått tanken på att hon kunnat vara dräktig då jag tyckt hon betett sig som sig själv och inte tänkt så mycket på vikten då hon alltid varit lite mullig.

Hon var vilket fall på rymmen när parningen måste haft skett, hon var borta någon natt innan vi hittade henne i hallen på övervåningen. Men innan hon hade tagit sig en tripp till hallen hade hon då varit hos sina halv-syskon… (samma mamma), våran enda realistiska förklaring då våran andra tänkbara hane står högst upp på "hyllan" och Cupcake stod på den lägsta. 

Cupcake måste haft hoppat i till D-kullens hanar som parat sig med henne innan hon i panik måste haft hoppat upp från buren med superkrafter eller något, fast i o försig så är/var hon större än alla hanar och så låg det massa saker i buren som hon enkelt måste haft hoppat upp på. 

INGA spår syntes på att hon kunnat vara i deras Bur, så jag misstänkte heller ingenting… Kan tillägga att D-kullens hanars Bur stod på golvet.

Så nu undrar jag om ungarna kan ha flera pappor? Det finns isåfall 4 möjliga och de är alla hanarna från D-kullen, den fjärde möjliga flyttade dagen innan jag hittade ungarna.

Cupcake hade fyllt 8 månader dagen innan och detta blev då hennes första kull, hon har klarat av dom utmärkt vilket var det jag oroade mig för mest. :) 

Det blev en klick med vita bebisar!

Sarah!
0

ojdå! va jobbigtObestämd Tur att hon klarade sig bra iaf!

Men jag har alltid undrat vad som händer om en hona parar sig mer än 1 gång samtidigt (med olika hanar) får man två kullar efter varnandra eller vad? Vet någon?

Mvh Sarah

Ta en titt på min Hundhemsida

UlrikaD
0

Ja, de kan ha olika pappor. Lättast är ju om man kan se på färgen, annars kan det ju bli svårt att veta.

Dumbo-
0

Tack för svaren!
Bebisarna har alltså 4 alternativa pappor, det var nog det jag mest ville veta eller om de bara kunde ha 1 pappa! (:

Inflikar en fråga angående färg också, den här lillkillen var en klar cinnamon i mina ögon när han var mindre. Nu är han väldigt mycket brunare…

Dumbo-
0

En till!

Dumbo-
1

Sista, trollet är väldigt chamerande! (:

[Avarice]
0

Ååååh, vilken sööööötnos!! :') Kyss

Dumbo-
0

Hihi, små kusinerna var över och är nu helt ner kärade i honom. "Vill hålla den bruna hamstern!"
Kan inte klandra dom, hur mysig och dunder söt som helst! (:

Sarah!
0

AwwKyss #3 #4 #5

Mvh Sarah

Ta en titt på min Hundhemsida

Dumbo-
0

#8 hihi, världens sötaste! Någon som vet lilla Errols färg? (:

Slugawoo
0

#9 han ser ut som cinnamon med sina röda ögon och hätta/kindteckningar även fast han är lite brunare..

Dumbo-
0

#10 Jo, jag vet… Men han verkar bara få en brunare och brunare nyans hela tiden, han såg ju ut som en cinnamon när han var liten…
Hur går det med Doris förresten? (:

Slugawoo
0

#11, jag har för mig att jag har läst om att ''vanliga fel'' med cinnamon är att de kan bli bruna i tonen, men jag kan ha fel.

Doris har det hur bra som helst, hon är ett underbart litet yrväder ^^