Hamster iFokus

Hamster

Etikett: hamster
Läst 6903 ggr
[HamsterPamster]
0

Kissar och bajsar på mig :(

Min lilla dvärghamster har kissat på mig två gånger när jag haft hnonom ute ur buren.
Betyder det något? Som att han kanske är rädd eller osäker?
Han bajsar också ganska mkt när han är uppe från sin Bur.

[Marro98]
0

Mina kusiners dvärgar har alltid bajsat när dom har varit ute. Men vad jag vet så har dom aldrig kissat?

Det kanske inte hjälper dig som mycket men :P
haha lycka till iaf! :)

[HamsterPamster]
0

Då äre nog normalt med bajsandet, men det är ju inget stort problem för det luktar ju inte, men kisset däremot…. Gosh vad det stinker.

#1 Tackar , lär behöva det

[Marro98]
0

Hoppas att något annan kan vara lite mer hjälpsam :)
Kan inte så mycket om dvärgar ^^
Har ju bara guldar & dom varken kissar eller bajsar när jag har ute dom ^^

saffran123
0

Haha :D Min guldhamster kissar stora pölar för han tycker det är hans ''revir'' när han springer i mitt rum i bollen… Och så ser jag inte det och KLIVER RAKT I DET och det stinker såå :P Äckligt HAHA

//Fanny Cool

Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!

'Live, Love and Laugh when you are young'

[Marro98]
0

hahah XD

TS det kanske är så att din hamster bara markerar att du tillhör han? :)

[HamsterPamster]
0

#5 Ja det skulle ju vara gulligt om det var så ;) 
han är min enda hamster så han har inte riktigt någon att markera för dock, men så kanske det är

[HamsterPamster]
0

Juste, Glömde att han kissat i sin boll också, som han sedan sprang runt i så det blev lite kiss skvätt här och var :(  !

[Marro98]
1

Han kanske helt enkelt behövde kissa lite? :)

lisabengtsson
0

De kanske är för att du inte luktar som h*n och då vill han markera på något sätt så att du ska lukta som h*n. Som hundar brukar göra, dom luktar på ett ställe & luktar de en annan hund där så kissar hunden där.

[SelmaP]
0

Det kan bero på att din hamster precis vaknat och inte hunnit gå på toa?

Annars kan hamstern bli lite rädd i början när dem är små. Eller när dem kommit till en ny omgivning. :P

Sen är det ganska vanligt att man får en plutt på sig ibland! När dem blir äldre håller dem sig tills dem får komma in i buren igen.. :)

Vet inte riktigt själv, du är väl lugn med din hamster? Inga hastiga rörelser, inte för högljudd osv? För då kan hamstern bli lite rädd och bajsa på dig ;)

PS: hahaha, '' kissar och bajsar på mig :( '' det låter jättekul hahah, xD

Kram // Selma :)

lisabengtsson
0

som #10 skrev: att de precis vaknat och inte hunnit gå på toan, så kan mina va i bland så brukar lägga dom i sandbadet så dom får göra sina behov innan dom får komma upp i handen :)

[HamsterPamster]
0

Tackar för alla svar, Japp jag är lugn med honom och utsätter han inte för några höga ljud.
Det med att han kanske precis vaknat kan stämma väldigt bra!

#10 Haha japp, det kan tolkas lite fel med den rubriken  märker jag nu :/

[HamsterPamster]
0

Att jag inte luktar som han vill, Kan det vara så att han känner lukten av att jag gosat med min hund innan jag tar upp honom?

[SelmaP]
0

13# hm.. vet faktist inte, hamstern känner väl inte igen lukten direkt, och tänker typ, '' en hund! :o '' ? Men det kan ju vara det, har ingen aning. Annars är ett tips att du tvättar händerna innan du lyfter upp hamstern? Så känner inte hamstern lukten av hund :p ..

Mina hamstrar har också '' bajsat på mig '', och jag har inget annat djur än dem.. så jag vet egentligen inte. Aja, hoppas någon annan har ett bättre svar!

Kram // Selma.

Frosstis
0

Jag tror det beror på att du tar upp honom utan att han har fått kissa. Har jag gjort det med Puff och lägger honom i bollen (har ingen boll längre) så brukar han kissa i den. Så låt honom gå på toa innan du tar upp honom, och testa? :)'

Kan du inte låta honom gå på en av dina tröjor, sedan så tar du på dig den tröjan innan du tar i honom så han inte behöver markera dig? Värt ett försök :)

Lemonneater
0

hahaha mina hamstrar bajsar på mig hela tiden. jag bara skrattar :D. så det är nog inget farligt :). de bajsar överallt på mitt golv när de är ute..