Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 914 ggr
marabo_
0

klor!

jag är jätteorolig för min hamster hans klor är jättelånga och han slipar aldrig ner dom och att klippa hans klor skulle vara förföligt svårt!! eftersom han får panik när man håller honom!!!! (va så när jag köpte honom! han va då redan 2 år)

Frosstis
0

Sätt in en stor sten, eller tegelstenar, pinnar osv som han kan klättra på så slits de ner.

Flöffo
0

Har samma problem med min hamster…har klipt hennes klor många ggr. men dom väcker upp efter en vecka.Stenar har dom.Och annat att slipa ner på.

//Flöffo

Frosstis
0

Jag har faktiskt aldrig behövt klippa Puffs klor. Han har skött det själv :)

Flöffo
0

Tror inte min vet hur man gör, kanske?Hon har lite svårt att gå för att klorna är långa , så jag klipper dom men sen växer dom upp igen.

//Flöffo

Frosstis
0

Jag har lärt mig att hamstrar sköter klor själva, men att man behöver klippa de ändå om de blir för långa eller om de har problem med dom. Jag själv skulle aldrig klara av att klippa ett så litet djurs klor. (Kan inte ens klippa min hunds, haha!)

[Marro98]
0

Min hamster Tindra har faktist aldrig haft en sten i sin Bur me ändå sköter hon klorna själv! Skrattande

Flöffo
0

Undrar om dvärgar kanske har mer problem med klor?

//Flöffo

[Marro98]
0

Det kanske kan vara så? :/

marabo_
0

jag brukar klippa min anndera hamsters klor och de går jättebra!

goldenhamsters
0

Dvärghamsterklor växer sig mycket längre än guldhamster klor, har inte heller behövt klippa mina guldhamstrars klor, men dvärghamstrars klor måste man klippa ibland. Men det är viktigt att veta att man inte ska klippa för mycket, hellre klippa lite men ofta. De måste ju har klor att klättra med Glad.

Mvh Alicia.

marabo_
0

tack för alla svar!!

TheGeneralIdea
0

Har du ett sandbad till hamstern om den gräver i kan du byta ut det mot ett med sträv botten. Eller det kanske du redan har? Det borde i alla fall hjälpa :)

marabo_
0

jag har fedan de! ;)

marabo_
0

#13 jag menade redan ;)