Hamster iFokus

Hamster

Etikettroborovski
Läst 941 ggr
Suskiv
0

Hur sätter jag ihop dem?

Hur sätter jag ihop två robbar på bästa sätt så de inte slåss.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Lemonneater
0

Låt de träffas på en neutral plats samtidigt så att ingen av dem hinner göra det till sitt revir.. ska du ha de i samma Bur så ta allt nytt spån och sånt så det itne luktar av en annan hamster. sen får du ju kolla om de börjar bråka och gör dem det får du skilja på dem och testa igen senare. lyckas du inte så vill de nog inte :/ . men neutral plats som sagt!

Suskiv
0

Ok ska testa.

Suskiv
0

Första försöket på neutral mark slutade med att de försökte kastrera varandra. Jerry fick ett hack i svansroten. :-(

Än så länge sitter de i varisn Bur. Vet inte hur jag ska gå vidare. Vill ju gärna att de ska gå ihop då robbar behöver sällskap.

Lemonneater
0

Testa flera gånger! ibland har jag läst att det kan ta lite tid. går det inte efter upprepade försök så passar de nog inte ihop bara :/. vilken ålder är det på dem då? syskon?

oftast är det enklast att sätta ihop vuxen+bebis än två vuxna. vuxna hanar kan det ju va så med :/.

Lemonneater
0

ifall de inte går ihop är det kanske enklast att köpa två hanbebisar och sätta i varsin Bur till dina äldre herrar. de tar ju inte så mkt mer arbete än de du redan har. är väl mest pengarna som spelar roll där kanske men det tåls ju att tänka på :).

Suskiv
0

Den ena är det ingen som vet ålder på, men vuxen är han och den andra är dryga året. (född maj 2011)

UlrikaD
0

Två vuxna hanar går sällan att sätta ihop, de kommer att slåss för att försvara sitt revir.

Bebisar är oftast inget hot och därför lättare att sätta ihop med.

Suskiv
0

Fast det var ju inges revir, det var en helt neutral plats där ingen hamster varit tidigare. :-(

UlrikaD
0

Det betyder ju att det kan bli någons revir…den som vinner slagsmålet.

Suskiv
0

Känns säkrast de får leva i varsin Bur. Känns som det är ganska kört för dem att bli sams.

Lemonneater
0

#10 , köp varsin bebis till dem då sen när du kan :). då kommer de nog må bättre. som sagt, alltid enklare att sätta ihop en bebis+vuxen tillsammans. tänkte inte på att säga det i första inlägget :(. förlåt!