Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 3865 ggr
[VillePille]
0

Hjälp med hamsterhjul!

Hej!

Jag har ett Hjul till min Ville som är alleres för litet och behöver därför köpa ett nytt, men jag kan inte hitta något bra. Behöver därför er hjälp! Vilket Hjul rekomenderar ni? Vill ha ett på 22 cm i diameter minst.

Kram

[Em_I_Am]
0

Ett tefat! Det är det mest ergonomiska för djuren och riktigt häftigt. Finns i tre storlekar och efter en snabb googling har du de här till exempel: http://webshop.gnagarboden.se/tefatshjul-medium-p-503-c-373.aspx

Söker du på youtube kan du se hur det funkar när de springer på det. :D

[VillePille]
0

#2 Häftigt! :D

[Em_I_Am]
0

Ja jag tycker de är coola :D Folk säger de är bra men jag har själv inte provat ännu. Tänkte beställa av Roslagens som säljer såna. De springer ju på något som är platt så det är ju bra för ryggen åtminstone. Fast det tar nog en stund för dom att komma på tekniken. inte helt lätt att hålla sig kvar tydligen. ;)

[VillePille]
0

Nej, det ser ganska svårt ut :P Men passar den verkligen för guldar? >.<

[Em_I_Am]
0

Ja den största funkar. Finns många videos på guldar som springer på tefat på youtube också.

Annars finns det ju stora plasthjul och stora trähjul som passar guldar som är bra. Inga Hjul med galler bara, annars funkar nog de flesta. En del är kanske tystare än andra.

[VillePille]
0

Har honom inte i mitt rum, så det spelar ingen roll hur mycket det låter ;)

[VillePille]
0

Fastnade för detta hjulet! Han har ett sånt nu, fast mindre och han tycker verkligen om det så det skulle nog funka. Vad säger ni om detta hjulet?

Lojs
1

#7 Jag är inte förtjust i de där hjulen, hamstrarna kan skada undersidan av tassarna när de springer i dem.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

[VillePille]
0

#8 Okej. Vad använder du för Hjul?

[Em_I_Am]
0

Jag håller med Lojs. I så fall är detta mycket bättre, men står också på stativ: http://zoomarknad.se.loopiadns.com/product-view.asp?catid=16825&prodid=11542&ref=%2Fproduct-dlist%2Easp%3Fcatid%3D16825

Det är 20 cm i diameter. Vet inte om Guldisar behöver större? Har bara koll på dvärgarna. Men 20 cm är väl ett ganska stort Hjul med tanke på att jag köper 18 cm till mina dvärgar och det står på hjulen att de är avsedda för Guldhamstrar?

Lojs
0

#9 Jag har olika, nobby-hjul (de där blågula billiga), wodent wheel, trähjul, gallerhjul som jag satt papp runt och ett tefat av största sorten.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

[Em_I_Am]
0

Såg att de även har braiga trähjul på sidan som finns i både 20 och 29 cm. Tror det är Hjul som är väl värda sina pengar.

[VillePille]
0

Okej tack :) Och 11# Vilket tycker du enligt dig är bäst? Och vilken storlek är det?

Lojs
0

#13 Oj, svårt att säga, jag tycker sämst om gallerhjulet, i övrigt gillar jag faktiskt allihop. Trähjulen skulle kanske vara favoriten, men det är bara för att jag tycker de är snyggast. ;) Jag har inte koll på exakta storlekar på mina Hjul, de finns i olika och jag har anpassat hemma efter storleken på hamstrarna som ska ha det. De flesta av mina Hjul har jag köpt på http://www.zooplus.com/

Medis på akvariefisk.

[VillePille]
0

Är detta hjulet bra, och tillräckligt stort för en fullvuxen guldis? :)

Lojs
0

#15 Japp, sånt har jag till flera av mina. Men det beror lite på storleken på hamstern, jag tycker det är för litet för de allra största av mina honor, men för de mindre och för hanarna går det bra.

Medis på akvariefisk.

[VillePille]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en ganska liten hane, eller tror att han är ganska liten. Lägger ut en bild :D

[Jessica_91]
0

Måste fråga av ren nyfikenhet varför guldar kan skada tassarna på tefaten men inte på vanliga hela Hjul?

Lojs
0

#18 Vem har sagt att de skulle skada tassarna på tefaten?

Medis på akvariefisk.

[Jessica_91]
0

#19 Haha men gud vad blind man är, trodde #8 var svar på #1, sorry Oskyldig

[VillePille]
0

Funderar starkt på detta hjulet. Billigt och ingen kostnad i frakt :D

hahael
0

http://www.zooplus.com/shop/rodents/accessories/exercise_wheels/134479 Det här hjulet är bäst! (enligt mig) det låter inte ett skvat och är dessutom snyggt och säkert :)

Klart att laxen ska ha en jolle

Suskiv
0

Nobbyhjulen låter mycket, vi har två stycken och jag blir tokig på ljudet.

Wonderlandhjulet är superbra förutom att vår hamster bajsaroch kissar i hjulet.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

DenLillaTofflan
0

Jag har också ett sånt Hjul och en sån guldhamster (ser precis likadan ut som din).Jag tycker  at det är jätte bra och dom är verkligen STOORA.Så hampisen behöver inte springa med böjd rygg. Cool

Frosstis
0

Hon har redan ett nytt Hjul, tråden är gammal.

goldenhamsters
0

Har själv haft 2 nobbyhjul, båda hjulen blev söndergnagda rätt fort. Det är dåligt med nobbyhjul, det är i plast. Och det låter.

Sen så tycker jag att guldhamstrar helst ska ha över 22 cm i diameter på Hjul, om dvärghamstrar som är hälften så stora som guldhamstrar ska ha minst 18 cm så borde ju guldhamstrar inte ha ett Hjul som bara är 2 cm större i diamter.

Rekommenderar folk att läsa den här tråden, bilder på dem olika storlekarna och vad som händer om guldhamstrar har för små hjul: http://hamster.ifokus.se/discussions/4f1b70bcd4ebea23c8001768-bildtrad-olika-hjulmatt

Mvh Alicia.

DenLillaTofflan
0

Ojdå märkte inte att tråden var ett halvår gammal.. Pinsamt Skäms