Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1358 ggr
LadyNagini
0

Guldhamster i samla?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej gott folk! Kan en guldhamster bo i en 79x57x43 cm (se bild). Mamma säger att det blir för litet för en guldhamster, men en större dunabur kostar jo ungefär 900kr. hjälp??

Slugawoo
0

130l är helt perfekt som Bur för en hamster

LadyNagini
0

Yay :D Det är jo as bra :D tack!

saffran123
0

Var på IKEA rätt så nyligen, och såg IKEA Samlalåda 130L för 100kr, utan lock :) Så, det finns kanske hos dig?

//Fanny Cool

Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!

'Live, Love and Laugh when you are young'

Charlie2006
0

Det funkar jätte bra, betydligt större än minimåtet som ligger på runt 25 x 45 cm

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

LadyNagini
0

#3 Har inte kollat än, Malmös Ikea är enorm :3 Man går vilse så fort man kommer in i affären hah :D

#4 herregud… 25x45 är jo ingenting :(

Linda3046
0

130l Samlan brukar vara en bra Bur för guldhamstrar. Fyll den med ett tjockt lager strö, och inred med lite roliga leksaker och kompletera med  aktivitetetr utanför buren så tror jag dom flesta hamstrarna kommer trivas :)

Jag rekomenderar lock även om du inte har några andra djur, själv kände jag att hamstrarna verkade stressade av att ha det öppet vid taket. Jag hade ett eget lock som jag gjorde av kartong och galleröverdelen från en dunabur, men om man har rätt verktyg kan man skära ut en fyrkant i samla-locket och sätta på nät.

Sen finns det ju alltid enskilda individer med överskottsenergi som kanske kräver en större Bur, men man kan även kanske försöka fixa en övervåning om man tycker att ytan är liten.

lilyflower
0

Jag har min Simba i en 130l SAMLA låda och han trivs bra. Som någon nämnt, så länge man tar ut han/henne varje dag också så är SAMLAn ett väldigt bra och billigt alternativ. :)

Scorpio97
0

Om man har plats så bör det ju också gå att köpa två stycken och sätta rör eller liknande emellan, om man tycker att det blir för litet/hamstern är väldigt aktiv (: Men en 130l funkar bra.

//Jessie