CocoPopz Godiz X Flingans Bea
Nu är förhoppnigsvis min D-kull å väg! Om parningen då tog sig ;)
Parningen var mellan Flingans Bea & CocoPopz Godiz.
Båda två har ett otroligt bra temperament, är stora och fina.
Så avkommorna kommer säkert att bli helt underbara!
De parade sig den 8/4 och beräknad födsel till ungarna är då 24/4, vill säga om allt går som planerat.
Först så var Bea inte alls intresserad, spelade väldigt svårfångad där ett tag. Men i slutändan är nog både jag och Bea väldigt nöjda med den stiliga herrn Godiz. :)
Blivande mamma: Bea, silversobel, LH.
Blivande pappa: Godiz, cinnamon, KH.
Nämen vad kul. Hoppas på ungar. Hälsa Bea att hon hittat en riktigt snygg karl till sina ungar.
Hoppas på lite rö nu då också. Kan ju blir riktigt fina Silverminkar. Kan vara intesserad då. :)
Åh vilka fina föräldrar! Hoppas det blir bäbisar!
Vilka sötnosar! :D Lycka till! :D
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
#4 Bea är moster till Emmie. :D
#6 Åh men då blir det ju ännu roligare att följa! 
Vilka söta bilder! håller också tummarna för bebisar! 
#3: Hihi, klart jag hälsar Henne det! Igen… Har nog påmint henne om det ett stort antal gånger nu… ;) Haha, släktskap är alltid roligt! :]) Sen så tackar både jag och Bea för de fina komplimangerna, Godiz åkte hem imorse! Redan saknad här, hoppas att det kommer en liten mini Godiz som lever upp till sin far istället… Fast en till Bea skulle inte heller vara så dumt. Kommer nog ha en aning problem sen, vill ju behålla allihop… Det som är ännu jobbigare är att de inte ens är födda än… ;(
Håller tummarna :)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Var faktiskt väldigt orolig där ett tag, hennes beräknade dag kom det ju inget på. Så gick i tankarna om att hon var sken dräktig faktiskt, men igår kväll vägde jag henne lite snabbt… Hon hade gått upp ca 10 gram under dagen, så jag hoppades på bebisar på morgondagen. Hittade inga bebisar förrän ett tag sedan, så nu ligger det en kull i boet en dag försent! Bea har blivit mamma igen! :D Kikade in lite snabbt när hon åt, under sekundrarna jag vågade kika fram så tror jag att det åtminstone är 5 stycken. :)
Ooh så spånnande, Grattis! 
Crazy hamsterlady and a turtle! 
Flingans Qito The Legend
Grattis! 
Grattis! :)
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
Grattis!
Tack! 
Har tyvärr inte kunnat upptadera så värst mycket alls, med bilder osv.
Min tjej ifrån C-kullen hade rymt… Hittade henne senare inuti min dator! Hon klarade sig fin fint, men det gjorde då alltså inte min dator…
Så jag lånar *äntligen* pappas dator, ska bara lägga upp några bilder på de fina ungarna innan jag måste stressa iväg till skolan! 
Det blev då alltså 5 ungar i kullen, 4 hanar och 1 liten hona. :)
Dude, hane silvermink kh
Dexter, hane silvergrå lh
Didrik, silvergrå kh
Douglas, cinnamon lh
Doris, cinnamon lh
Det är vad jag har kommit fram till, är dock en aning osäker på Dude. :]
Slänger in en bild på honom i det här inlägget! 
#16 Är det silverminken? Tycker nästan det ser ut som bö silvermink? Beas syster var ju silvermink, och hon hade lite annorlunda färg. Men grattis till fina ungar! 
Hahahahaha! Ååååh va jag skrattade åt att du hittat henne inne i datorn. Snacka om livsfarligt! Asgulligt hihihih.. beklagar datorn ;)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#16 Oj det missade jag!
Tur att allt gick bra. Hur kom hon in i datorn? 
Thihi! Man kan ju säga såhär… Min pappa är inte längre så förtjust i hamstrarna… ;)
Hon måste på något sätt haft krupit in i datorn via en liten "lucka" på sidan av den. Sen när det var matdags för de små liven så var hon inte i sin Bur! Fick panik och började leta ÖVERALLT, inte kunde jag veta att hon låg inuti datorn och sov…?
Hörde krafs från datorn, var också det sista stället jag letat på så… Varför inte liksom? Blev en chock när jag såg att det faktiskt var så att hon krupit in i datorn, haha!
Silverminken… Är faktiskt lite osäker på honom, velat mellan bö och inte… Gått efter shf hemsida, på deras beskrivning och tyckt att han stämmer mer in på silvermink än med bö silvermink. :3

Jag tror inte han är silvermink utan silverdove eller ev silverchampagne.
Har inte för mig att Godiz har gett creme tidigare så jag tror faktiskt inte han är cremebärare. Hans bror är helt klart inte det (fick 7 cinnamon tillsammans med en mink). ;)
// Nathalie
#26 Håller med! :D
Ah, nu vart jag lite smått förvirrad. Hur ser en silverchampagne ut? Han känns ju inte så "silvrig" som i silverdoven, men kanske mer åt dove då? :)
Jag håller på och försöker lära mig det här med genetiken, inte alls lätt…
Skulle slänga in några bilder på grabben, men det går inte att ladda upp… Får se om det fungerar lite senare.
jag har en champange här hemma från min senaste kull. Bea är moster till henne. Hon är ju bara champange (satin), men sök på silverchampange på google. jag tror den första bilden är en perfekt silverchampange. 
Är Doris kvar? är ev. intresserad
Mvh Miranda
Slugawoo's Guldhamsteruppfödning
Är de reggade?
Mvh Miranda
tänkte bara säga att lilla Doris stortrivs i sitt nya hem :D
Mvh Miranda