Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 2603 ggr
Tuffsen
1

Hamster som voltar

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har tittat runt lite på olika hamstervideor på youtube och upptäckt att många av dvärghamstrarna springer upp på saker och "voltar" sen baklänges ner för den här grejen de står på.

Jag har nog aldrig sett mina lilla dvärgis göra så här faktiskt. Någon gång kanske, men inte direkt så jag kan komma ihåg det. Hade han gjort det hade jag suttit och tittar på honom länge för det ser så roligt ut ^^ Men i.af. Är det någon som vet varför de gör så här? =)

Hamster-boy
0

ahhah! vad  gulliiggt

[PixelMollan]
1

Jag tycker itne det ser friskt ut..

Mikis75
1

Jag håller med PixelMollan… det ser inte riktigt friskt ut. Jag har aldrig sett mina dvärgar göra sådär, och jag skulle bli väldigt orolig om dom började bete sig så.

Visst kan dom vara lite klantiga i bland och råka tippa baklänges pga det, men det här ser ut som stressade och kanske tom sjuka dvärghamstrar enligt mig. Rynkar på näsan

Rätta mig om jag har fel…

Ham-Madam
1

tristress,för liten Bur och för lite aktivering.

minns ni elefanterna i djurparkerna som stod å gungade. det beteendet hade de för de inte fick jobba,röra sej normalt å få utlopp för sin energi så de blev apatiska,tappade livsgnistan å stod å gungade.

samma sak sker med dvärgarna som inte får utlopp för energin å så lär de in ett nytt rörelsemönster.

Hamster-boy
0

okejj  ni har nog rätt det ser väldigt plågsamt .

kajsa_karin
0

Mina gör det inte heller

vekan
0

Tycker det ser väldigt otäckt ut!
Brukar tycka synd om hamstrarna när jag ser sådana filmer. :(
Tycker det är jättevanligt på youtube.
Jag har inga dvärgar, utan bara en guldis

sammeth
0

Hmm . Min tove som jag köpte på djuraffären. Han kan göra sådär om man står väldigt när buren och han vill kolla på en. Han lutar sig så mycket bakåt att han ramlar .

[LoveNasse]
0

Jag kan tala om för alla som undrar att jag läst i "smådjurs magasinet" (typ kmr inte riktigt ihåg vad det hette) men att när en hamster börjar volta beror det oftast på att den har tråkigt, det är ungefär samma sak som när hamstrar tex springer i hjulet oavbrutet. Så det är heltenkelt en dålig vana! Så voltar din hamster, försök ge den mera stimulans!:)

Hamzter95
0

Ja håller med om att dom mår säkert inte bra . Men det ser sött ut =) Men stackarna det är nog inte friskt!

Wellcraft
0

Ser inte ut som helt friska dvärgisar, som nämts tidigare i tråden .
Stackars djur :/

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

kimky
0

Steriotyptbetende dvs. betende som den gör ifall den är utråkad/förlite att göra eller för att komma undan stress i "huvet".

[Em_I_Am]
1

Det är annars en neurologisk defekt om voltandet är medfött. Finns tyvärr såna och såna ska så klart inte avlas på. Hemskt att se :(