Ny bur? Titta hiit!
Jag har beslutat mig för att försöka hitta en Bur som är större på höjden då jag upptäckt att samla-lådorna kommer att ta upp hela mitt rum. Hittade denhär och tycker den ser väldigt fin ut! Billig är den också! Tyvärr verkar den vara slutsåld på den sidan och hittar inte nån annan. :( Men vad tycker ni om buren? http://www.cagesworld.co.uk/p/Pet_Product_Distribution_Penthouse_3_Hamster_Cage.htm Säg gärna till ifall ni sett den på nån annan sida!
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
Det blir ju inte många centimetrar de faktiskt kan springa normalt på innan de måste vända eller klättra upp en våning. Kan du inte bara ha Samlorna staplade istället? Smält lite plast och kör dit nät på en sida så går det ju alldeles utmärkt, alternativt fixa något smidigt hyllsystem.
Frågan är dessutom om den där ens är laglig. Både guld och dvärg ska ha minst 2 dm i höjd. Till saken hör att du inte kan räkna med hela buren iom att det inte är fri höjd - hur hög är högsta sektionen? 53 cm / 3 sektioner ger en snitthöjd på 17,6 cm, och då är det ändå yttermått som brukar stå på produktsidor - jordbruksverket räknar med innermått.
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Hur ska de då få nån luft ifall jag staplar? Ska leta vidare efter burar, håller med om nu när jag tittar på den att det är ganska små hyllor. Tack för att du påpekade det! :)
Justin Bieber - 23/4 13 
Är det nån som vet ifall det finns nån annan Bur som är hög med olika våningar till ett bra pris? :)
Justin Bieber - 23/4 13 
Det är just för luften jag skrev att du kan smälta lite plast och köra på nät. Det går ju att göra på sidorna också :) Finns en del musfolk som gör så inne på mus iFokus, kan leta fram en tråd om du vill så du får se hur jag menar. Är det något djurfolk man ska hämta inspiration från vid platsbrist så är det definitivt musfolk - möss har en tendens att bli rätt många! :P
Annars är ju ett annat knep att möblera om. Jag växte själv upp i ett sovrum på 7 kvm och hade som mest både säng, stor bokhylla, skrivbord, 2 voljärer, en parakitbur, en kaninbur, 3(?) hamsterburar, en musbur… Det var trångt, men det gick ganska precis - gäller bara att möblera effektivt! :)
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Grävde fram ett par trådar med bilder :)
http://mus.ifokus.se/discussions/4d7136adb9cb46222104ea34-hemmagjorda-transportboxar?4d7124efb9cb462141047e48-11
http://mus.ifokus.se/discussions/4e25760dd4ebea5cfc00e4a0-tips-billiga-burar?4d7124efb9cb462141047e48-11
Nackdelen är ju förstås att du får lyfta ner de som står över de du vill komma åt vilket förstås gör det lite drygare, men det är ju bättre än miniburar iaf. Annars finns förstås alternativet hyllsystem också så de inte står direkt på varandra :)
Om du är händig kan du köra på Zebran's förslag, men sätta dit en lucka på framsidan istället… På något sätt. 
// Lise
When nothing goes right, go left!
Den där buren är inte laglig för guldhamstrar i alla fall. Har du plats för typ nån hylla? Tänkte om akvarium kan funka t.ex. Men då måste man ju ha hyllor om man ska rymma flera.
Det finns ju annars något hyllsystem med platslådor på IKEA, men har för mig att dom tagit bort dom genomskinliga lådorna och bara dom vita finns kvar. Men det är väl en smaksak vad man vill ha.
// Lise
When nothing goes right, go left!
Hej!
Jag vet inte hur många hamstrar du har men du kan ju använda akvarium eller så kan du använda ikeas vitrinskåp som du vänder upp och ner. Den är väldigt snygg att se på och spån åker inte ut samtidigt som det blir en stor yta för hamstern och den går att dela upp i hela 4 fack.
Måste bara säga att den buren du visade tycker jag är på tok för liten, det är ju längden som räknas inte höjden.
Lycka till! :)