Burbygge och lite till
Hejsan!
Köpte för ett par dagar sedan guldhamstern Olyxas Just Me ''Lilly''. Hade Bur och leksaker + annat nödvändigt redo, första buren ratade jag så fort jag satte henne i den, alldeles för liten. Så vi fixade en ny Bur, men den ratade Lilly, gissar på att hon tyckte den var tråkig trots lagom storlek och leksaker + ''bus på golvet''. Så jag bestämde mig för att bygga en Bur till henne själv, då får jag det precis som jag vill ha det och förhoppningsvis som Lilly vill ha det. Hade lite överblivet material från marsvinens burskåp som jag andvände. Väggar och golv är Osb skivor med vaxduk på. Taket är lister med galvaniserat fyrkants nät, framsidan är en plast skiva med lister runt om. Jag byggde även en spån pool, eller spån torn eller vad de nu kallas, med ett hus till :)
Men lite tråkigt ser det ut i buren så jag beställde hem 7 olika leksaker från danmark också, lite broar,hus,tunnlar m.m.
Så nu hoppas jag Lilly kommer vara nöjd i sin nya Bur, det verkar så hittills i alla fall.
Buren är 87x61 cm.
Men vem är jag då. Jo jag heter Jessi och är marsvins uppfödare på 21 år. Är helt grön på hamstrar men har en tid viljat ha en. Så alla tips och trix är väldigt välkommna.Jag har självklart läst på så mycket jag hittat och läst mycket på det här forumet i gamla trådar.
Här kommer lite bilder på buren :)
Har beställt en zippy flaska, tills vidare får hon ha en vattenskål.
Snyggt :D
Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se
Snyggt till kräsen dam! 
Får man fråga vad det är för plastskiva och vart du köpt den? Ska själv bygga en ny fackbur till mina hamstrar!
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
#7 Förlåt att jag avbryter/lägger mig i, men vad är en fickbur? :) Är sådana enkla att bygga?
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
En fackbur, alltså en stor Bur med många fack i alltså många burar i en! Jag har köpt en bokhylla som jag ska bygga om till fackbur så att säga! Om du förstår? 
#9 Åh, gud så coolt! :D Synd att man inte är bra på att bygga, det låter ju jättesmart! Du måste göra en tråd och visa hur du gör, blir jättenyfiken nu! :D
Justin Bieber - 23/4 13 
Kan göra det när jag börjat bygga 
Är värdlös på att bygga haha men det blir nog bra!
#11 jag är också nyfiken
#11 Låter toppen! :)
Justin Bieber - 23/4 13 
#7 Jag köpte plastskivorna hos lessebo järn och bygg (tror jag det hette) det ligger typ 3 mil från växjö. Kollade först på plexiglas men det skulle kosta 400 kr för en av marsvins burarna, medans plastskivan kostade cirka 120 kr och räckte till tre stycken marsvins burar.
Vad fint hon har fått det! Är så glad att hon har det så bra hos er. :) Saknar lillgosan lite. 
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
haha sööt hamster ser ut som en riktig dam :D
#15 Tack så jättemycket för att vi fick köpa Lilly, hon har verkligen en stor personlighet, jag förstår att du saknar henne. Men jag kan garantera att hon får mycket kärlek och uppmärksamhet här hemma :)
#17 Absolut! Annars hade ni ju inte fått ta henne
Pussa henne från mig! 
/Matilda
Här kommer lite fler bilder på Lilly och buren nu när sakerna från Danmark kommit :)

Oj vad lyxigt. Ser toppen ut hon kommer säkert trivas jättebra!
Lilly var ju bara för söt! 
#19 kan inte se bilderna bara hänglås
#21 samma här..
Nej jag kan inte se de nya bilderna jag heller :)
#21 Samma här, kan bara se hänglås! :(
Hmm vad konstigt att bilderna inte kom med. Jag testar igen då :)
Jag är så glad att just Lilly blev min första hamster. Så snäll och gosig.
Jag har slutat andvända matskålen och sprider istället ut maten så hon får leta och gräva efter den. Vattenflaskan är jag inte säker på att hon andvänder så hon har en vattenskål också.
Grävtornet jag byggde själv är absolut favorit leksaken.
Jag ska försöka få hem lite grenar som jag tänkte bygga en klätterställning av. Det är otroligt roligt att bygga saker till henne själv ^^
Jättefin Bur och hamster! :)
Hon verkar ju tycka om att gräva så mycket så jag skulle nog fylla på med ännu mer spån kanske 15-20 cm, hamstrar är faktiskt rikitgt duktiga grävmaskiner, även fast det inte är så känt som det! :)
Är det bara jag som tycker att buren SER liten ut? Den är ju större än största samla lådan! Den är ju jättestor, kan du inte lägga ut en bild på hela "akvariumet" med lilly i? så jag kan ändra uppfattning liksom? 

Ok jag ska lägga i mer spån :) uppskattar tips mycket då jag är ny på det här med hamstrar :) Jag kan fixa en bild på buren med bara Lilly i hehe. Det kanske ser litet ut för att en del av hennes saker är lite större?
Ja nu ser jag hur stor den är
Hihi hon är så söt.
#35 haha trodde det var 2 kokosnötter först, jag ba "men vart är hon då?!" hahaha 
Buren är från början tänkt att vara till vårt burskåp som är till marsvinen. :)
Ja hon är godomligt söt ^^
Håhå vilket lyxhem!
Hur orkar du ta hand om marsvinen allra längst ner? Då måste du ju krypa på golvet.. Jag gör alltid mina drömburar så de är högt upp 
#38 det är inte speciellt jobbigt :)
De underrsta är dock de som blir sist bebodda, just för att dom är lite krångligare.
#39 okej, men vad bra 
#37 Oj sicken lyx. Den väggen hade man ju inte sagt nej till (Kanske i hamsterform istället, även fast marsvin också är sjukt söta).
Hur många marsvin har du i varje Bur?
#41 I den närmsta raden är burarna 120x60 där går max 2 marsvin, i nästa rad är burarna 130x60 där går max 3 marsvin och i sista raden håller vi på att bygga 100x60 där marsvinen går ensama, t.e.x avelshanar som inte kan gå med andra och så.
Det smidiga med de understa burarna är att det bara är att sätta dit hagen till buren så får dom springa lite mer.
Så fint hon har det. :) Är så glad att hon hamnade hos dig! Hon kunde inte fått det bättre hos någon annan! :) Jättekul att nu är nöjd med henne. :D
/Matilda