Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 582 ggr
Polarmat
0

Hjälp!?

Hej, jag nyligen skaffat mej en liten Guldhamster vid namn Iris. Jag köpte henne från en djuraffär där hon bodde i en akvarium. Hemma hos mej har hon bott i en galler Bur (fågelbur). Tyvärr har hon börjat gnaga på gallret. Jag har försökt att få henne att sluta genom att ge henne nya leksaker och syselsättning och har haft ute henne länge och många gånger om dagen men ingen hjälper.. Ska jag då skaffa ett akvarium eller plastbur ist? och vilken alternativ är isf bäst? 
Tack på förhand

Bine93
0

Skulle rekommendera ett akravrium :) De finns i många bra storlekar och det finns ingen chans att de kan gnaga galler eftersom det inte finns något galler :) Så om du kan hitta något billigt och begangat på blocket, det brukar finnas :) Plastburar är också bra, men jag rekommenderar ändå akvarium :)

Slugawoo
0

eller så kan man köpa en Samla låda från ikea på 130l. fungerar också jättebra!

Polarmat
0

Vi har många olika akvarium i olika storlekar efter som vi har haft fiskar tidigare :) Men ja tänkte på om man har akvarium så kan man ju inte ha två våningar eller något sådant? 

En samlar låda kan ja tyvärr inte ha då min syster dotter på 1.5 år kommer ofta hem t mej och då känns det inte så säkert för min lilla iris

Bine93
0

#3 är akvariumen stora på ytan behövs inte några hyllplan :) Jag har ett akvarium som är på 200 liter.. Så stort behöver man ju inte ha men Molly trivs jättebra och jag har bara en våning :)

Slugawoo
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

om man har plats i akvariumet så kan du lägga in en tidskridtsamlare och ha spån eller liknadne på den så blir det som en liten grotta/krypin.

Bine93
0

Man kan ta skolådor eller kartong/kartonger eller liknande och ställa in ifall de får plats så kan det bli en liten våning ovanpå :) Sedan kan man också göra kartongen/kartongerna till hus och krypin :)

Bara din fantasi sätter gränser :)!

Polarmat
0

Tror nog att det får bli ett akvarium då :) Tusen tack för alla tips dom har verkligen hjälpt super mkt! :D