Slåss
Mina vintervita bebisar ca 7 veckor har börjat slåss. :-( Och jag förstår inte alls varför. De bor i en 70x50 Bur med två hus, två matskålar, mycket leksaker osv. De är kullsyskon.
Än så länge inget blodvite men den ena visar dominans mot den andra som lägger sig på rygg och så är det nån av dem som piper gällt (hinner inte se vem det är som piper).
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Du är säker på att de är av samma kön?
Annars e de rätt vanligt att de bråkas lite i den åldern, dom ska ju bestämma ledare och båda vill kanske vara just det, ledare.
Nej inte helt hundra på att de är samma kön, men jag tror det, tycker de ser lika ut.
Vad jag vet så är det vid 3 månaders ålder som de brukar börja bråka eftersom det är då rangordningen bestäms. Verkar ite tidigt för dem att slåss, är det verkligen riktigt slagsmål? Mitt vintervita par småbråkar lite varje dag, de piper då och brottar ner varandra. Inget allvarligt, utan alla vintervita par småbråkar ibland och piper. Det är när de inte piper som det brukar vara på allvar. När mina bråkar så lägger sig den ena över den andra, dock så brukar det inte alltid vara samma.
Håll koll på dem, se om det verkligen är så allvarligt. De kanske bara leker men att det låter läskigt. På utställning så hör man ofta små pip från transportburarna när det är dvärghamsterpar som småbråkar, jätte vanligt.
Blir bråken allvarligare kanske det är dags att sära på dem, men jag tror inte att det är jätteallvarligt. 
Mvh Alicia.
Än så länge är det inget blodvite så det får fortsätta, jag tänker att de kanske bara gör upp om rang. Det låter iaf en hel del om dem.