Akvarium och inredning
Har nu införskaffat ett akvarium till min guldhamster Choxi. Det är 100 x 40 cm. Funderar en del på hur man kan inreda det. Jag vet att bildtråden för burar finns men skulle ändå gärna vilja se fler bilder på akvarium, för att få tips och idéer.
T.ex. är det någon som har inrett med olika Bottenmaterial och i så fall med vad. Kanske byggt olika höjder på bottnen.
Funderar även på hur man kan lösa det med nät över buren. Nu är akvariet 40 cm högt men med inredning så vet man inte. Choxi är en klurig liten flicka och jag vågar inte chansa på att ha det öppet. Vi har hund och jag litar inte riktigt på att han skulle låta henne vara om hon kom springades på golvet.
Så ni får gärna skicka in tips och bilder.
#1 Vad är det för bollar i det första akvariet?
#4 Det är dekorations bollar ,det brukar finnas på blomaffärer men jag köpte dom på en pyssel affär Idé och hobby
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
Åh, vilka fina inredningar! :D
Jag är uppfödare av Rysk vintervit dvärghamster,
Tack för bilderna. Där fick jag en del tips. Det är väl ormhassel du har (bild 3). Ska se om jag kan ta lite från mina föräldrars ormhassel. Vad har du som Bottenmaterial? Själv har jag STL-strö men skulle vilja dela upp med olika material.
Någon annan som har tips på Bottenmaterial? Jag ser gärna på flera bilder.
Alspån är inte mycket dyrare än toalätt. Och luktar inte.
Såhär ser mitt akvarium ut just nu, två olika Bottenmaterial, spån o toa-lätt (:
Ja sen är ser man kanske vad resten är hahah (: