Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 925 ggr
HejPåDig
0

Brukar honor lukta?

Hej! Brukar honor lukta mer än hanar? Och hur gör man på bästa sätt så  att det inte luktar? Alltså att det luktar kiss i buren osv, är det ngn skillnad om man har spån eller toalätt? Galler eller dunabur?

Rosenwyns
0

Urinet i sig luktar detsamma hos båda könen, men vissa honor stinker verkligen när d brunstar, var fjärde dag… har oxå haft honor som luktar brunst konstant… så d e väldigt individuellt.. Glad

Ulricke
0

Noen hunner lukter veldig når de har løpetid. Noen lukter også dagen før og dagen etter, det varierer veldig fra hamster til hamster. Urinlukten er nesten den samme for hunner og hanner.

Instagram of my dogs, ferret, fashion and Japan!

Odette
0

Och en del honor luktar inte alls. Inte ens då de brunstar, så det är väldigt individuellt.
Har man en toalett i buren med finkornig Sand, cinchillasand eller annat, så uppstår ingen doft så länge man byter sanden dagligen.
Det är betydligt lättare att städa buren och hålla efter om man har en toalett där hamstern kissar, man behöver inte städa hela buren lika ofta heller :)

Det finns massor av olika bottenströer man kan välja mellan, toalätt, alspån, aspflis och allt vad det nu heter.. du får söka lite bland de olika trådarna här på iFokus och se om du hittar något du vill prova. Sedan är det bara att testa sig fram vilket som passar en bäst.

Gallerburar är bra på många vis men nackdelen är väl att hamstern gnager på gallret om den blir uttråkad/när den vill ut. En annan nackdel är att de är väldigt öppna och inte håller inne bottenströet så bra..
Dunaburar håller inne ströet bättre och skyddar väl mot drag etc. Men det är väldigt individuellt vad man vill ha för Bur.

Finns lite olika artiklar här på iFokus och även på andra sidor så de e bara å googla lite å kolla vad man hittar ^^

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Heddis.
0

kan hamster honor göra rivir då? :s

dvs rivir som luktar skunk!

Odette
0

#4 Förstår inte riktigt hur du menar? Deras urin kanske luktar lite mer fränt då de brunstar men skunk-revir vete tusan ;)

_

Heddis.
0

nä när jag tar upp min lilla hamster tjej tycker jag oftas set kommer som lite kiss i handen men det känns inte men det låktar jätte fränt och det är sånt som händer nästan varje dag :S

Odette
0

Flytningar kanske? Men det borde inte lukta så varje dag, har känt det på mina ibland också. Och ibland lyckas man även få sekretet i handen.. not so nice haha..

_

Sarah!
0

#7 vad e sekretet? :)

Mvh Sarah

Ta en titt på min Hundhemsida