Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1430 ggr
willbur
0

hjälp !!

När ja skulle till tandläkan, följde min hamster med i en Bur. Men när ja kom ut så hade han rymt å han är i fläktsystemet i bilen. Är de nån som har nå tips på va ja kan göra ?? jag har suttigt där i flera timmar men han kommer inte fram å ja ha lagt dit mat men de funkar inte…..  å och försökt locka han med godis

Är de nån vet vet va ja kan göra ???

är jättte orolig ! Tacksam för svar

Banankaka320
0

Öppna bilen på något sätt, slit upp skiten, borde ju kunna skruvas bort

willbur
0

har tagit bort alla ventiler, men de är en massa rör som han springer i.

[Avarice]
0

Om du inte får ut honom så återstår det bara att plocka isär instrumentbrädorna i bilen och få ut honom på så sätt, det borde nog göras väldigt snart då det finns många håligheter i bilar att gömma sig i samt att han säkerligen kan ta sig ut ur bilen på så sätt med.

[Avarice]
0

Går att peta in något böjligt i ena änden av rören och på så sätt "valla" ut honom på andra änden?

EDIT: I bilmanualen kanske det står/visar hur vetilationsrören går?

Frosstis
0

Får jag bara fråga, varför skulle hamstern med till tandläkaren? Obestämd jag vet föressten inte hur man får ut den.. Kanske något jättegott som luktar mkt? Locka mkt nu på kvällen då han är vaken.

willbur
0

tack så jätte mycket för svar ! ska spring ut å kolla !

Vi har testat tryckt in lite olika saker men de funkar inte.

willbur
4

#5 Ja du får fråga :). Ja va hos pappa men så skulle ja hem till mormor å morafar å sova där. Å då fick ja lova att ta med han. Sen på morgonen skulle ja till tandläkaren sen hem igen.

De är några här nu å river bilen.

mocchino
2

Hur har det gått för hamstern?

// Nathalie

gulzebra
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kanske lite sent nu men för framtiden… Det är trots allt inte bara hundar som kan koka ihjäl i varma bilar…

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

gulzebra
0

En snäll musfälla i burform kanske kan hjälpa om ni inte fått tag på hamstern än förresten. Se till att ha något lockbete som luktar mycket för att locka dit hamstern.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

sotlynx
1

Råkade ut för samma sak med Illern Irma för några år sedan. Var på väg till sommarstugan och kilade in i djuraffären för att handla lite godis till henne på resan. Slutade med att jag mekade ner halva bilen på parkeringen.. Hahaha. När jag rivit ut hela instrumentpanelen upptäckte jag att hon satt uppe på ryggstödet till baksätet.. Det går att få ut en hamster.. Dom blir hungriga. Sätt samma typ av hink+fallbräda-fälla som inomhus. Lycka till!

Frosstis
0

#7 jaha okej. Men har du fått ut den än? :)

willbur
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

förlåt för de jätte sena svara, har itne haft tillgång till internet.

Men de har jätte bra emd Frondo, han kom krypandes :). Så rev hela bilen i onördan haha :)