Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 2569 ggr
Scooby doo
1

Guldhamster eller dvärg ??

Har ett litet problem, jag ska köpa hamster men vet inte om jag ska köpa 2 dvärg eller en guldhamster?? Jag har haft en guldhamster tidigare och jag undrar hur dvärghamstrar är ?? bitiga har någon sagt?? (inte för att jag tror att det stämmer)

jag har Bur så att det rymmer två i samma tillomed 3 men jag behöver lit hjälp..om det är nån som har dvärgar så kan ni väl berätta lite om hur dem är och så ! :)

lisabengtsson
0

Jag har 2 kinesiska hanar som är födda i mitten av januari 2012. Jag kan inte så mycket om de andra sorterna men om du ska ha kinesiska så får du räkna med att du behöver köpa en till Bur eftersom de oftast börjar bråka. Mina är perfekta enligt mig för de är lugna men väldigt nyfikna i handen men när dom får springa i sängen eller på en lite mer fri yta så springer dom runt och nosar på ALLT! dom har aldrig bitit så hårt att de börjar blöda men dom har nafsat jätte löst när jag råkat hålla dom obekvämt.

De var väl allt från mig, hoppas du fått lära dig lite nytt!

Scooby doo
0

<Okej tack =)

Jonaflax
0

Mina vintervita är jättemysiga. Nyfikna och orädda.
Har hänt att de nypits, men mest för att provsmaka, så det har inte blivit några märken.

De kommer gärna upp i handen.

**Besök mina kaniner på hemsidan och i bloggen. **

Scooby doo
0

Tycker du att jag ska köpa guld eller dvärg vilken gillar du mest ?? :D

Frosstis
0

jag har guldis och älskar honom jättemycket, han är lugn, nyfiken, mysig och helt underbar. Men jag tror faktiskt att jag gillar dvärgar mer :) du kan ju läsa runt lite på sajterna (dvärghamster iFokus och hamsterifokus) och titta vad du tycker mest om :)

Scooby doo
0

ska göra de ;D tack för tipset ! :)

Hamsterlycka
0

Jag har haft/har både dvärgar och guldisar, och föredrar själv guldhamstrar. Jag tycker att de är roligare att hålla på med, smartare på nå vis och så är de ju större. :) Fast gäller det campells så är jag för båda… ;)<3

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Nattglans
0

Jag har haft 2 vintervita, och de smakade gärna på handen, det tyckte jag var läskigt så för mig kommer det bli guldis i framtiden. :D

Flöffo
1

Jag har två vintervita har haft en annan kille innan också.

Jag tycker dom är jätte härliga!

+

Smarta, mina kan många olika tricks.

Gosiga , det är olika för vissa men min Lilly är jätte gosig och snäll.Och om Bonny får springa av sig är hon också det.

Aktiva, jag tycker inte det är så kul när dom bara vill gosa utan jag vill även ha livliga och smidiga hamstrar så att jag kan träna agility och ha lite kul med dom.

Och mycket mer!Men! Det är olika från hamster till hamster , alla mina har haft olika personligheter, men en sak är säker.Dom har alla varit (och är) snälla , och helt underbara!

-

Nafsar, mina kan ibland provsmaka och Bonny hade en bit period också.

Små, vissa tycker dom är små att hålla i men jag tycker att det är bra!

//Flöffo

Scooby doo
0

Okej tack så mycket får sova på saken ! ;)

Scorpio97
1

Själv har jag dvärgar, och jag tror jag alltid kommer gilla dom mer än guldisar. Men då gillar ju jag små och pigga djur, guldisar är ju större (och jag ser dom som latare, även fast det säkert inte är så)

Dessutom finns det enligt mig inget bättre än att se hur dvärgarna tvättar varandra, leker med varandra och kryper ihop i en hög när dom ska sova. Guldhamstrar ska ju leva själv och det var därför jag valde dvärgar. För att dom alltid skulle ha en kompis i närheten (:

Av mina så är det en som kan nafsa lite, men då bara i buren och bara om hon är nyvaken. Annars är dom alla tre världens sötaste, gosigaste och trevligaste hamstrarna :D

Dock rekommenderar jag att köpa från djuraffären, för mina planer att ha två hamstrar i en Bur gick inte så bra. Först visade det sig att vara hona och hane, så det vart ungar och sedan visade det sig att dom vägrar bo med andra hamstrar. Så det vart tre dvärgar i tre burar… Köper man från uppfödare så är det mycket större chans att dom kan bo tillsammans (:

//Jessie

Suskiv
0

Jag har guldis, vintervita och robbar. guldisen och vintervita är hur snälla som helst, supergosiga och roliga. Robben är fortfarande ett år efter att han flyttade hit inte handtam. (var  vanvårdad hos tidigare ägare)

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Scorpio97
0

Jag har tre robbar. Dom är handtama i ungefär tre sekunder. Efter att ha fått springa lös i tre-fyra timmar så brukar det dock gå bra att gosa. Men dom är väldigt intressanta att titta på, det var just därför jag valde robbar (:

//Jessie

Flöffo
0

#11 Du skrev att du rekomenderar att köpa från djuraffär Flört

//Flöffo

Roonja
1

jag föder upp både dvärghamstrar och Guldhamstrar. Båda sorterna är underbara små djur.

Dock har alla mina dvärgar en tendens att smaka, inte hårt alltså. Men det är lite obehagligt. Först trodde jag att mina mådde dåligt på något sett. Men jag fick höra att det var vanligt. Nu har jag van mig, så det är okej för mig. Eftersom dem är så underbara så gör det inget att dem smakar lite. Oskyldig

Jag tycker guldhamstrarna är mer att ta i och dem älskar att vara nära en och gosa.

Det är svårt att beskriva, men jag tycker både guldhamstrar och dvärghamstrar är underbara! Skrattande

Scorpio97
0

#14 Ojdå, uppfödare ska det naturligtvis stå. Ändrar det genast, tack för att du påpekade det (:

//Jessie

Scorpio97
0

Hm, det gick visst inte att ändra. Men i mitt inlägg i nummer #11, så ska dte stå att jag rekommenderar att köpa från uppfödare, inte från djuraffär.

//Jessie