Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 923 ggr
Hamsterlycka
0

Ajj... :(

Min ena hamster har fått nått konstigt beteende. Ibland när jag ska ta upp henne så biter hon JÄTTEHÅRT. Nu nyss så tog jag upp henne utan problem och klappade henne och hon var som förut, jättegosig. Men när jag skulle sätta in henne i buren igen så höll jag ner handen med henne i och då stannade hon tvärt av och bet till så att jag började blöda! Jag är förvirrad till att hon har börjat göra såhär, jag vill ha tillbaka gamla, mysiga Estelle! :( Hur ska jag göra för att stoppa dethär beteendet?

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Scorpio97
0

Hon kanske har ont någonstans? Prova att försiktigt känna igenom kroppen, och se om hon reagerar när du trycker på ett visst ställe. Eller ta henne till veterinär.

Annars kan det vara att hon passar sitt revir, buren. Prova att blås lite på henne när hon bits, och se om hon slutar.

//Jessie

Hamsterlycka
0

Jag har testat känna igenom magen, eftersom det är oftast när jag tar runt henne som hon reagerar så, men när jag försöker känna så reagerar hon inte. Jo, det kan det ju vara såklart. Har gjort det, och ska fortsätta. :)

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Nilla_93
0

jag hade jätte problem i början med min bitska hamster med men alla gånger han bet mej svängde jag han på rygg tydligen inte så skojj för hamstern men han sluta iallafall bitas :D

Odette
0

Sånt där är alltid svårt, just att veta varför. Men första tanken är ju att hon kanske har ont någonstans, och sedan kan du även försöka se om det är så att hon beter sig illa just när hon är i buren.
Har ingen större erfarenhet av dvärghamstrar men har haft en hane som var rena rama mysproppen i handen men blev ett litet bitskt monster så fort han kom ner i buren :p

Du får försöka testa dig fram, men jag hoppas det ger med sig. Är verkligen inte roligt med djur som bits :(

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Nilla_93
0

min sötnos kan inte vara i en duna Bur han blir agresiv och springer fram och hoppar på handen och biter så ja bytte till en plast låda eller så får han springa i hagen då vi vanliga människor sover