Hur länge rastar du?
Jag har alltid trott att jag endast haft ute honom i 1h. Men egetnglien har jag ute honm 4-5 timmar per dag..! Tar ut honom 18-19 och sen får han vara ute tills jag går och lägger mig, när jag gick i skolan tog jag in honom kl 10, alltså 4. timmar. Men nu när det är sommarlov så tar jag ut honom ca 11 eller 12.. :S Alltså 5 elelr 6 timmar! Det är ju jättebra :) Han får vara i bollen några gånger ibland men annars är han i rasthagen hela tiden. Kanske lite tråkigt men han är iallafall utanför buren :)
Hur länge rastar du dina hamstrar?
Jag brukar låta dem få springa lite i motionsbollarna i ca 1 timma, och sen får dem springa av resten i badrummet. Både Estelle och Wilgot älskar motionsbollsrna, det går knappt att få ut dem! Har tyvärr ingen rasthage, men har tänkt att införskaffa det. :)
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
Mina springer 1 timme i motionsbollen (endast dom som gillar det), sedan 1 timme i vårat datarum. Det är tomt & stort & jag täcker för så dom inte kommer åt sladdarna, sen är jag där inne hela tiden.
Mina brukar lägga sig & sova i ett hörn när dom springer lösa i rummet, för dom springer & busar så mycket att dom blir snabbt trötta.
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
Jag har ute mina 9 st åt gången, har väldigt bra med rasthagar så jag hinner ha dem ute lite drygt 2 timmar om dagen. Eller ska man säga 2 timmar om kvällen kanske 
Bifogar en bild på min fina rastnings möbel, med 6 st fack som man kan inreda med lite klätterleksaker, springhjul, kartonger och annat. Det är ett litet mini gym för hamstrar kan man säga 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#3 Snygg! :D Skulle mer än gärna ha en sådann… Byggt den själv? :)
#4 Den är super bra! Det är inte så stora fack men man rymmer ändå lite leksaker och ett Hjul. Fungerar bra till de hamstrar som mest vill motionera. Sedan är det ju ett toppen fint komplement till de större rasthagarna. De större hagarna är ju bra för de som behöver strosa runt och vill göra lite annat än att bara motionera, och till ungar osv.
Det är min kille som byggt den, han är snickare så det blev väldigt bra ;)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
SKITSNYGGT MONICA! Vill också ha en såååån! Kan inte din kille bygga en sån till mig?
…
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
Haha bli eller skaffa en snickare vore kanske inte fel då! ;) skitsnygg verkligen!
Jag rastar min hamster 40 minuter ungefär varje kväll och ställer in hjulet i buren en timme. Vill rasta henne mer men har tyvärr inte så mycket tid.. Hoppas på mer under sommarlovet
Jag vet att alla har olika åsikter om Hjul o inte Hjul jag har Hjul i buren men inte i samla lådan jag har som rasthage. Så jag försöker låta Griffon va i lådan så många timmar jag kan när han och jag är vaken det brukar bli mellan 2-5 timmar per dag ungefär….men även tyvärr vissa dagar då det "bara" blir en stunds goss i soffan.
#5 Får la skaffa mig en pojkvän som kan bygga fina rasthagar… 
Ja både killen och rasthagen är väldigt bra 
_
#10 Kan tro det… 
Det är helt olika hur länge jag rastar, Mina får komma ut i springbollen ca varannan dag men de kommer ut varje dag. Jag brukar ha ute min lille Tiger kille mest eftersom han är tamast och så men såklart kommer de andra hamstrarna också ut :) När jag går i skolan kan det bli någon dag i veckan som det kör ihop sig och jag inte hinner rasta dem men då rastar jag dem extra mycket nästa dag istället ;)
"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"