Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 644 ggr
StinaKarlsson
0

Ställning till plasthjul?

Har provat flertal Hjul med tycker bäst om Rollys plasthjul. Nu har hamstrarna fått varsin duna och jag kan ju såklart inye längre fästa hjulen i galler… Sååå… Funkar dessa? http://www.gibbon.se/Products/Product.aspx?SectionId=2605&Parent=2024&ItemId=12893 Står de stadigt? Orkar de hålla upp både hamster och Hjul utan att välta? Finns det nån annan sort?

[Em_I_Am]
0

Jo de funkar. Men jag tycker inte de är jättebra egentligen. Står inte helt stadigt. Inte så att de har ramlat, men de kan inte stå för nära burväggen för då står det o slår o bankar. En annan nackdel är att hjulet inte hamnar så högt över burströet så det blir lätt att hjulet skrapar i när de springer. Men eftersom jag, som du, gillar de där plasthjulen så har jag en del såna stativ ändå. Fast jag har plastlådor till mina så jag har fäst stativet på träklossar som jag skruvat fast i locket istället. Klossen är där för att hjulet ska komma ner till lagom höjd. I de lådorna som inte är lika höga som 130liters samlorna har jag kunnat skippa klossarna o strapsat fast stativet i borrade hål i locket bara. Men det är ju inte så lätt i en duna kanske.