Hamster iFokus

Hamster

Etikett: genetik
Läst 2297 ggr
[HamsterPamster]
0

Hjälp med färg ;)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Köpte den här lilla sötnosen igår.

Tanken var att jag skulle sätta ihop honom med min andra dvärghamster som är 7-8v gammal, som jag haft i en vecka.

Jag hade städat ur buren och fixat så det inte fanns några ''dofter'' från min nuvarande hamster i buren. Den nya lillen fick vara 1dygn i enskild Bur så den skulle känna sig lite hemma. Jag satte ner båda två i den större buren samtidigt men det gick inte så bra.. Min ''gammla'' Hamster rusade i full fart mot den nya som direkt började pipa när han närmade sig. Jag plockade upp den gammla precis innan han nådde fram.

Jag väntade yttligare ett dygn, denna gången så bodde den nya i den buren som det var tänkt att dom skulle bo i.

När jag lät dom lukta på varandra genom gallret så pep den nya direkt.. Så det blir två enskilda burar :( !!

Men iaf är det någon som kan se färgen på honom? Var ganska svårt att få en bra bild när han absolut inte ville vara stilla

• Redigerat 2021-06-06 11:39 av Herveaux
NinjaKakan
0

Hans färg är Sapphire ^^

Men ge inte upp än med dom. Låt dom träffas flera gånger med galler imellan. Jag menar, hade jag gått rätt fram och kramat dig så tror jag nog du hade blivit sur ^^

Så ge inte upp än :)

NinjaKakan
0

Låt dom träffas på en helt neutral plats, typ i en flyttkartong med galler imellan där det inte finns några lukter ^^

[HamsterPamster]
0

Okej tackar för färgen!! Och stort tack för tippset med neutral plats :D

NinjaKakan
0

Ingen fara :)

Frosstis
1

sen för at den piper, det betyder ju inte att den får ont. De måste ju också få göra upp om vem som ska vara boss. Så låt de träffas flera gånger med galler emellan :)

[HamsterPamster]
0

TÄnkte att den pep av rädsla :/

hur lång ska jag vänta mellan ''försöken'' ?

Frosstis
0

jaha, men h@n kanske blev rädd men man måste ju låta de välja.

tja, du kan väl göra 1 gång/dag? jag har inte dvärghamstrar så jag vet inte riktigt x)

NinjaKakan
0

En gång om dagen kan du iaf testa ^^ Börja med det så får vi ju se :)

NinjaKakan
0

En fråga bara, har dom båda varit själv från början eller har dom varit tillsammans med kompisar när du köpte dom ? ^^

[HamsterPamster]
0

Dom var båda med kompisar ;) Men eftersom det dröjde en vecka till jag fick en större Bur och kunde få plats med två st så kanske den ''gammla'' Hamstern (som heter Marwin) typ blivit ovan eller något?

NinjaKakan
0

Njä det tror jag egentligen inte. Men fortsätt och låt dom träffas 1 gång om dagen iallafall, så får du helt enkelt se :)

[HamsterPamster]
0

Ok, tackar för svaren !! :)

NinjaKakan
0

Ingen fara :)

Zorro_Tiger
0

Som de andra säger, Låt de träffas ca 1 gång per dag och på en neutral plats när de ska vara tillsamans fritt först gångerna :)

Men varför inte 2 från början? :)

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

[Ren]
0

Jag undrar hur det har gått för dig! Är de vänner nu?

Zorro_Tiger
0

Såg inte att det var gammal tråd innan ;)

[Ren]
0

Inte jag heller.

Flöffo
0

Inte så gammal är den ju inte.Bara en månad Glad

//Flöffo

Zorro_Tiger
0

Ja men ändå ;)

[HamsterPamster]
0

Svara lite efter.. Men nej det funkade inte. Marwin fortsatte att vara aggressiv mot den andra killen. Höll på att låta dom träffas med galler i mellan i en månad, men blev inga förändringar. Så tyvärr tog jag det tunga beslutet att sälja en av dom för att jag inte hade platsen för två burar :(( men jag hittade en väldigt bra köpare till honom, tror jag iaf för hon verkade väldigt djurvänlig och en som en väldigt härlig person, hon var vuxen och inget barn så kände mig trygg att ge honom till henne.

[HamsterPamster]
0

#14 varför inte två från början? Tanten i djuraffären övertalade mig att jag bara skulle köpa en, sedan gick jag hem och frågade er här på forumet och jag fick det svaret som jag förväntade mig att jag skulle köpa en till,så det gjorde jag. Men det blev ju inte som jag hade tänkt ;(