Orolig för Wilgots vikt!
Hej! Jag har en hamsterhane på 6mån och han väger bara 110g, medans min knappt tre månader hona väger 116. Han äter aldrig när jag ser på, förutom när det serveras Barnmat, då kan han inte motså. ;) Men iaf, jag har sett några på forumet som har hamstrar som väger över 200g och då blev jag rätt så rädd.. Väger min pojke för lite och vad ska jag göra åt saken isf? :/ Ps. Han är fortf. pigg och glad. :)
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
Alla hamstrar blir inte så stora, min hona ligger runt 185-200g, medans min ena lilla gosse ligger på 150g, hanar blir i regel mindre än honor, me tycker det lät lite lite med 110g, men då kan man ge Barnmat, pasta, potatis, ris lite lite oftare, kanske varje dag tills du fått upp han lite i vikt, då det är mycket kolhydrater i dessa grejor.
sen ska han klart ha grönsaker också varje dag 
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens
Okej, bra tips! :) De får alltid frukt/grönsaker varje dag och var tredje dag (ungefär) får de ägg, Barnmat, mjölmask, ris eller liknande :) Men ska ge honom mycket kolhydrater varje dag då, och uppdaterar om det går åt rätt håll. Håll tummarna!
Justin Bieber - 23/4 13 
Kan ju ta lite tid att få upp honom, men håller tummarna att det går på rätt håll 
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens
Det viktiga är inte hur mycket vågen visar, det viktiga är hur han känns. Känns han mager?
Jag hade en minihamster som vägde runt 70-80 gram om jag minns rätt, han var inte ett dugg undervärd, bara väldigt liten.
Signe: Han känns inte "mager" om jag säger så, men inte sådär härligt mullig som Estelle gör. Han är som mittemellan, men som Martina skrev i ett sms, han är nog lite uppjagad eftersom Estelle finns nu. Han blir het galen om jag varit med henne innan och sen ska jag ta upp honom. Lite synd att det är så, för han glömmer som bort att äta känns det som..
Justin Bieber - 23/4 13 
min hane på 1 år och ca 6 månader väger över 200 gram.. När han var mindre vägde han nästan 300 g!
men nu har jag fått ner han 
Jadu, den snyggingen kan nog bidra till att han inte har tid att äta. Bor de i samma rum?
Är han ifrån djuraffär? De brukar väga mindre.
#8 heh inte min.. ;)
Signe: Haha jodu, han är riktigt snygg måste jag säga! Är förvånad över att Estelle inte är intresserad.. men snyggare hade han varit med lite hull! <3 Japp, de står i mitt rum - brevid varann. Ska jag testa sätta dem i olika delar av rummet?
Justin Bieber - 23/4 13 
Tänk på att kolhydrater inte är nyttigt. Bättre att ge mer proteiner (fisk, nötkött, mjölmask, linser, bönor m.m.) så hamstern kan bygga muskler.
För mycket kolhydrater (pasta, potatis, ris m.m.) är inte bra för hjärtat, eftersom man istället blir tjock.
// Sofia
Kan väl tillägga att jag bara testat ge dem mjölmaskar en gång, Wilgot sprang iväg och gömde sig och Estelle brydde sig inte. Lite synd då vi har en ödla som också äter det..:/
Justin Bieber - 23/4 13 
#12 synd? då har ni ju inte slösat pengar på de ;) då kan ju ödlan äta de istället.
Haha men hon brukar inte hinna äta allt, och så vore det ju kul och praktiskt att bara kunna ge dem en mjölmask än att koka potatis, ris eller liknande, inre för att jag har nått emot det men.. 8D
Justin Bieber - 23/4 13 
Kackelackor innehåller mycket protein och näring,vi ger detta till våra ifall vi tycker dom blir för smala.
Sen är även kackelackor lätta att ha hemma och odla som foderdjur.
The reason why your female may not be interested is because females will kill males unless they're ready to breed right then. So she basically wants him to leave her alone until she's ready to have pups. 
Haha så är det nog Ren ;) Åååh, längtar efter bebbar, gaaah! :'D
Justin Bieber - 23/4 13