Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1052 ggr
Frosstis
0

Gammal?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Börjar han bli gammal? Han har fått lite glesare päls men blivit mkt lenare.. Har haft han i 1 år och 6 månader bara.. :o Börjar det bli dags? Om ett halvår/år..

Flöffo
0

Min Bonny som är 1 år har också en sån päls…Obestämd

//Flöffo

Nallebus
0

Han börjar ju bli lite äldre, så att han får glesare päls är inte så konstigt :)

Min hane som är ungefär lika gammal hade också glesare päls för ett tag sen, men nu så har han tät å fin päls igen :) Så jag tror inte att du behöver oroa dig ;)

VinkarCrazy hamsterlady and a turtle! Spelar pajas

BallongFlingans Qito The LegendBallong

Flöffo
0

Här är hennes Bur kompis som är några månder gammal.

//Flöffo

Frosstis
2

#1 ja det är ju ganska likt.. :/ Vi öronen är det inte så glest men vid doftkörtlarna är det jätteglest.. Förvånad

#2 jag vill inte att han ska bli gammal.. Vill att han ska vara bebis föralltid :( Kommer dö av sorg när han dör.. :/

#3 här är en bebisbild på puff:

Nallebus
2

Så länge han är pigg o glad finns det inget att oroa sig för :)

Kan ju vara så att han är inne i en "period" då han har lite glesare päls, men om du ger bra mat osv så kommer den nog att komma tillbaka efter ett tag. Om det inte är  så att att han är sjuk, men som sagt är han pigg o glad så finns det nog inget att oroa sig för :)

Lite gles päls behöver ju inte betyda att döden är nära. Är du riktigt orolig så ring o rådfråga en kunnig vetrinär :)

Fokusera på tiden du har/haft med honom och inte på hur det kommer bli när han är borta :)

VinkarCrazy hamsterlady and a turtle! Spelar pajas

BallongFlingans Qito The LegendBallong

Frosstis
1

#5 tack så mkt! Jag brukar aldrig ha grönsaker och sånt hemma, men han får sallad+maskrosblad varje dag iallafall. Sen gurka, havregryn, pasta, ibland köttfärs, ibland frukt m.m Är groddar bra? Jag ska börja odla det. :)

Han är frisk och pigg så det är iget fel på honom, men vet att det inte är mycket tid kvar :/ Ett år/ett halvår är inte mycket.. :(

Ska jag göra ♥

Linneeea
0

Min Ville har också sådär gles päls, fast han är ju bara 7-8 månader… :/

Emmny
0

Jag har en speciell mat som jag ger mina dvärghamstrar!Dom får vitaminer+bra för pälsen+bra för klorna+näring mm! Jag tycker den är jätte bra och på zoogiganten(finns säkert på fler ställen) har dom en hel hylla med speciell mat och jag är nästan helt säker på att det finns till guldisar också :D Testa det !

Hälsningar Mig och mina hamstrar !

Ha det bra !

Frosstis
0

Vad heter vitaminerna då? Jag har vitamindroppar hemma som jag inte använder ;)