Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1528 ggr
Bine93
0

Kissar i bollen?

Har nyligen fått hem en sötnos Glad Han har ännu inte fått något Hjul än så tänkte låta honom motionera i sin boll lite.. Men varje gång jag gör det så kissar han i bollen.. Gör han så bara för att markera revir eller för att han inte kissat på ett tag :P ?

Eftersom han gör så måste jag skölja bollen hela tiden… När jag släpper ut honom i badrummet så gör han aldrig så.. :P

Nilla_93
0

Min sötnos gjorde det bara i början men jag började ha med hans toalett och kissprovade han ibland till sist lärde han att man inte kissar i bollen :D men olyckor händer. har själv funderat om det kan va så att han var nervös i bollen i början. för min nya minsting kissar inte han bajsar i bollen och jätte mycket och han e nervös

Bine93
0

Okej då ska jag pröva det Glad jo det kan ju vara så att han är nervös…

Frosstis
0

Hjul och boll är ungefär samma sak, har du tänkt på det? Så jag tycker inte han ska få ha bollen ;)

Min hamster gör det när han inte kissat på länge.

Hamsterlycka
0

Min dvärghamster Jack gjorde också det i sin boll, och jag tror att han var stressad. Jag tycker du ska ta tillbaka hjulet och låta han ha det, uppenbarligen så gillar han inte bollen. :/

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Frosstis
0

Jaha, jag trodde att han var för liten för Hjul! :) Men då kissar han väl för han är kissenödig. Låt han kissa innan han kommer in i bollen. :)

Hamsterlycka
0

Jaha ojoj, blandade ihop din tråd med en annans på nått vis. Men hur gammal är han? De ska inte ha Hjul förrens de är 5 mån.

Och jag tror inte att han är kissnödig, hamstrar brukar vara väldigt duktiga på att inte låta olyckor ske utanför buren - han är nog stressad.

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Frosstis
0

#6 min hamster blir inte stressad i bollen.. :/ Jag sätter honom inte där när han vaknar, utan efter typ 1 h+..

Bine93
0

han brukar redan vara vaken en stund innan jag sätter honom i bollen.. Han är 5 månader, men eftersom jag tog över honom från en som inte kunde ha kvar honom har jag inte hunnit eller haft pengar att skaffa något Hjul till honom och det kan dröja ett tag innan det blir möjligt..

jag tror inte att han blir stressad i bollen, han verkar tvärtom gilla den.. :P det kanske är det att han inte kissat på ett tag då.. I så fall har jag väldigt dålig tajming ;)

Frosstis
0

#8 jaha men vad bra :)

Det tror inte jag heller, men låt han kissa innan du tar ut honom :) Det gör alltid jag.

HejPåDig
0

Det är normalt att de kissar de första gångerna de är i bollen. Det gjorde även min. Det var för att han blev lite stressad, han hade ju aldrig sprungit i boll förut, men de vänjer sig

Bine93
0

#10 eftersom jag tagit över honom och köpte bollen med honom vet jag itne hur mycket han sprungit i den förut… Men jag får pröva lite och se hur det forsätter :)

Scorpio97
0

Mina tre kissar alltid i bollarna. Så jag tvättar dom alltid efteråt. Men mina är ju inte heller lärda att vara rumsrena. (:

//Jessie

michane
0

båda mina älskar att springa i bollen,
nykomlingen är en riktig liten knubbis och behöver det verkligen..
låter henne springa ute i bollen 3 gånger om dan i ca 30-60 min.
Den andra hatar sitt Hjul, han vägrar springa i det och under den tiden jag har haft honom har han suttit i hjulet 1 gång och det var för att gnaga på det haha
Han är dock inte lika mycket i bollen, kanske 1 gång om dagen eller varannan dag,  men sen får han springa fritt hos mig i fotöljen och på vardagsrumsbordet hur länge han vill :)

mandyosv
0

Han blir antagligen livrädd och kissar på sig, då han kanske inte känner sig så "hemma" än :)

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Bine93
0

#14 Jo det kanske stämmer Glad

Igår kväll sprang han i bollen en stund och jag höll ett extra öga men då kissade han inte :P Så det kan va så att jag har dålig tajming med.. ;)