R.I.P Mango
Det käns som om det är mitt fel. Jag visste att slutet var nära för min underbara lilla hamster, han började bli slöare och gick lite ner i vikt, men efter några dagars makaroner och annan fet mat blev du lite återställd. Jag trodde han skulle leva minst 5-6 månader till.
Just nu har jag det väldigt jobbigt och igår skedde flera gräl med min mamma och jag mådde verkligen skit. Så igår fick min hamster inte komma ut. Nu när jag skulle ta ut honom började jag ropa på honom och krafsa i buren men ingen hamster kom fram. Så jag började gräva i hans bo och blev först orolig men sedan glad. Men jag förstod att något inte stod rätt till så jag petade på¨honom lite lätt men ingen reaktion. Först kunde jag inte tro det jag såg, en liten livlös hamsterkropp nästan nergrävd i spånet. Jag är så hemskt ledsen Mango. Vila i frid, jag är så ledsen att jag inte visste att slutet var så nära, jag trodde att du skulle få dö i min famn men nu blev det inte så. Här sitter jag bland en flod av tårar. Jag saknar dig redan min ängel. Vila i frid.
Jag kommer aldrig förlåta mig själv, du borde ha fått somna in tryggt i min famn.
Jag och mamma ska begrava honom när hon kommer hem ifrån jobbet.
Beklagar sorgen, du får inte klandra dig själv det gör inget bättre! <3
RIP Mango
// Nadja
Beklagar sorgen.
Vet hur du känner dig. Har själv 2 hamstrar som gott bort på kort tid. Den första hann jag till veterinären med men den andra somnade in under natten.
Båda av ålder.
Men tror att han kände sig trygg i sitt bo så du behöver inte känna skuld över det.
Styrkekramar.
/Eva
R.I.P <3
Klandra inte dig själv, du kunde inte styra vad som hände <3
Massa kramar!
#1 Tack så mycket! detta är första gången ett djur går bort hos mig, och jag saknar honomm redan. Det var så läskigt att ta upp hans livlösa kropp. Jag hoppas att han somnade lugnt in. <3
#2 Tack så mycket, han blev 1 år och 7 månader så det var ändå inte så kort tid för en hamster men, vad ska man göra. Och jag försöker att inte känna mig skyldig men det är svårt. Men tack! <3
Mango, jag hoppas att du har det bra i hamsterhimlen. Kommer alltid att sakna dig!
#3 Tack så mycket!
Beklagar. :(
#6 Tack!
Nu är Mango begravd ca 300 meter från en sjö som jag brukar bada vid (på en djurkyrkogård) så nu kommer jag att gå till hans grav varje gång vi går förbi där. Det var svårt att gräva men det blev rätt okej. Någon dag ska mamma och jag gå ner dit och fixa till graven lite bättre, samt sätta dit ett foto och ett bra kors.
Vila i frid min lilla ängel <33
Vila i frid Mango ♥
Jag är uppfödare av Rysk vintervit dvärghamster,
stackare :( skyll absolut inte på dig själv, din hamster somnade säkert in lugnt i sin Bur, det var ju hans hem. Vad bra att ni ska göra graven fin, det brukar kännas åt minstonde lite bättre då. Vila i frid ♥
#9 Tack <3
#10 Tack så mycket! Jag hoppas att han gjorde det. Och ja det känns mycket bättre att veta att han har en grav än att se hans ''kista'' ligga på terassen.
Stort tack för erat stöd!! Det betyder verkligen mycket för mig! <3
Beklagar! Vila i frid söta Mango…
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/