Hamster iFokus

Hamster

Etikett: guldhamster
Läst 679 ggr
michane
0

Vad gäller i djuraffären??

Hur gamla får guldhamstrar som är i djuraffären max vara för att bo i samma Bur?? Undrar för att jag va i en djuraffär idag där dom hade 3 stycken guldhamstrar i en duna multy och dom är inte yngre än fyra månader, troligen äldre… vet inte vad jag ska göra, köpte en utav dom idag för att jag tyckte så fruktansvärt synd om dom och när jag kommer hem så ser jag att hon har massa kala fläckar på ryggen samt flera bitsår på magen och rumpan. och säkert 7-8 "jack" i öronen..

UlrikaD
0

Efter 8 veckor måste de enligt lag bo ensamma.

michane
0

Okej, då är detta (ursäkt ordvalet) FÖRJÄVLIGT! tre stycken i samma Bur och det är inga småttingar heller utan tre riktigt stora hamstrar..

[Em_I_Am]
1

Mitt agg gentemot djuraffärer bara växer. Varför kan så få någonsin göra rätt? Dvärghamstrar=inte ensamma. Guldhamstrar=ensamma. Hur svårt ska det va?

UlrikaD
2

Det är bara att ringa och anmäla. Har de dessutom sår och skador efter slagsmål så kan man plussa på vanvård av djur ovanpå det hela.

Ta bilder på din hamster nu direkt, och så mailar du det tillsammans med din anmälan. Då får det effekt ganska omgående ifall du bor i en någorlunda vettig kommun.

michane
3

ska fota dom imorgon, hon är bra slut nu.. Somnade direkt i lådan vi fick henne i och fick skaka henne ganska rejält för att hon skulle vakna när hon skulle in i buren.. Väl där sprang hon omkring och såg helt överlycklig ut.. Nu har hon det bra den lilla rackarn, slänger upp en bild på henne imorgon! Pimsan ska hon heta :P