Honor eller hanar?
Jag undrar om ni har en favorit och om de är annorlunda. Jag har läst att dem kan vara samma i temperment och det är varför jag har bestämt på en hona (no big bits). Men är honor otrevlig när hon är brunstig?
Jag har bara haft hanar i mitt liv, men om nån vecka så får jag en hona, vilket jag ser sååå mycket fram emot! Längtar som en tok! :D Men åter till ämnet, vad jag har läst så kan honor vara något aggresivare, men det stämmer nog inte utan beror mest på hamstern i regel. Men eftersom jag inte är helt hundra och bara haft två hanar som är jättemysiga så kan säkert nån annan ge dig ett bättre svar! :)
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
Det har inte varit någon skillanad på mina, alla hamstrar är ju unika. Tror inte det spelar någon roll vilket kön det är. Uppväxten och föräldrarnas temprament avgör mer
En del påstår att honor luktar mer vid brunst, men även det är individuellt. En del honor stinker apa medan en del knappt visar att de brunstar. Och samma sak gäller nog när det kommer till temperament och lynne, det är nog mer personligt än könsbundet 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Jag har inte märkt någon killnad på könen i temperament, har både hona och hane, och har haft både honor och hanar tidigare, och alla har varit hur goa som helst, så tror som #3 att det är mer peronligt hur en hamster är.
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens
Jag är glad att ni håller på med det här. Jag försöker ha talamod men jag kan knappt vänta till i höst! Aaah!
Honor är elaka :) När man stoppar in fingrar i deras burar så bits dom, det gör inte hanar. Honor försvarar sitt revir mer
#6 Jag kan inte tro det.
Jag tänkte inte att de var elaka. Mer att kanske de vill inte vara med dig så mycket som hanar men fortfarande cuddly (hur säger man cuddly på svenska?) Jag har läst att hanar kan vara lugnare men jag har aldrig sett nån säga att sina honor bitar innan.
min kompis har både hanar o honor (guldhamstrar) o alla kommer från uppfödare, och alla hans honor bits när man stoppar in nånting i deras burar, men när dom är utanför burarna så e dom as mysiga. hanarna kommer bara o luktar på handen o bryr sig inte
#8 Jag har både hanar och honor, har tidigare också haft både honor och hanar och har aldrig märkt någon skillnad så att honor bara bits är bull.
Jag anser att du Ren ska välja den hamster du vill ha oavsett kön 
Cuddly=Gosig, och honor kan bli precis lika gosiga som hanar 
Amor vincit omnia
Jag kommer bara på att jag måste åka till uppföddaren som jag väljer i höst och kramar alla hamstrar till jag kan bestämma.
#10 Jag kommer kanske ha en kull i höst 
Amor vincit omnia
#11 Du bor inte FÖR långt från Göteborg (jag kollar på ditt sida nu). Vi ska se! Jag tänker mer och mer på att skaffa en rex hona.
Hej, kan du berätta om hur det går att ship (vet inte ordet) en hamster?
Okej jo, du bor långt från göteborg. Haha.
#12 Okej, vad trevligt, kommer snart komma mer info där allt eftersom.
Rex är ju ett hårlag 
Jag antar du menar om det går att transportera, kollar man på djurtransport så kan man säkert hitta någon som åker den sträckan som brukar kunna ta med sig, annars kan jag rekomendera Louise(Lojs) här på hamster iFokus, hon finns i Varberg och har super trevliga hamstrar (kanske lite lättare eftersom du bor i Göteborg?)
Amor vincit omnia
Japp, det skulle passa bättre. Har hon ett sida?
Du är så hjälpsam! Tack så mycket. 
Ja, har hon, klickar du på min sida, så har jag länkat henne som uppfödare till Vitula.
Jag hjälper gärna till om jag kan, tycker det du gör är bra, att läsa på innan är super bra 
Amor vincit omnia
När jag var ett barn fick jag två campbells dvärghamstrar av djuräffaren i USA (japp, de är läskiga men jag visste inget då). En var normalfärg som hette Turtle och hon var sötaste. Den andra var Lilac. Båda var gravida. Turtle hade 4 st. som var helt söta men Lilac hade 9 st. och jag vet inte varför men de var alla elaka. Jag försökta vara snälla och ta hand om dem men mamman var elak också och de ville bara bita mig. Så jag tog pojkar till deras ny Bur ihop. Men jag kan säga att det var helt för mycket för mig som ett barn som visste ingeting om det. Jag ville ju bara två hamstrar! Men jag tog hand om dem alla och då dog dem 2-3 år senare.
Jag lärt mig mycket om hamstrar från det och alla av mina pojkar och Turtle's flickor var jättesnäll och gosig. Jag aldrig kunda tama Lilac's bebisar eller henne. Jag tror att jag blev för rädd eftersom de bitade: som mest barn skulle bli!
Jag älskar dvärghamstrar och tänker få flera st. senare av dem också. Men de som är inte gravida!
Förlåt för min svenska, whew, det gör mig trött ibland. Men ja, tack. Jag tänkte lära mig allt som jag kunde innan jag köpte en guldhamster; jag visste bara att de borde leva ensam och är söta.
#18 Hittade du hennes sida? Tycker du skriver bra svenska för att inte ha bott i sverige längre =)
Amor vincit omnia
Tack och japp, jag hittade det!
Jag menade LH, inte rex. Jag vet inte varför jag skrev det. :)
#20 Super, hennes hamstrar är supertrevliga 
Okej, då en jag med igen 
Amor vincit omnia
#6 Där har du fått om bakfoten. ;)
Honor kan vara hur snälla som helst. Jag har en hona här som är snällare än alla mina hanar. Visst hanar är lugnare i sättet. Men honor kan också vara hur lugna och snälla som helst.
Titta här på bilden på min underbara amber. En ängel i hamsterformat. 
Jag är fortfarande ledsen över Sky Ronja. Sötnos.
Och vad söt hon är! Oj. Det här är för spännande. Jag tycker att det är bra att jag vänter till höst… annars skulle jag köper alla jag kan och då skulle min fästman har ett stort problem med mig.
#23 Ja, det gör inget. :) Hoppas du hittar en fin hamster i höst med den färgen du vill ha! 
#8 Öh, okej.. aldrig hört nåt liknande förut men det finns nog en anledning till det om det nu är så.
#23 Det kan vara klokt att vänta om det är så du känner, var sak har sin tid :)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#25 Jag sköjar. Jag är säker att jag vill inte ha mer än en.