Djurmagazinet vad gjör ni !?
Jag var på djurmagazinet här för ett tag sedan och frågade om man skulle ha 2 dvärghamstrar tillsammans de påstod att det skulle man absolut inte de blir bara bråk och elände vad tycker ni'
//Floppan
Det är ju lag på att dvärghamstrar ska bo minst 2 och 2 bortsett från kinesiska, så när dem säger att dem inte ska det så bryter dem mot en lag. Jag tycker du ska säga till dem det. 
Djurmagazinet har ganska dåligt ryckte faktiskt..
Brukar kanske vara för att hamstrar från djuraffärar ibland kommer från grossister och kan har sjukdomar eller vara agressiva vilket leder till att det går ut över burkompisen, många djuraffärer säger det för att det inte funkar med deras egna. Dvärgisar från uppfödare är ju uppvuxna så och kommer från bra föräldrar :)
ok tack för svar men när jag var där hade de 2 svärghonor som var vuxna i samma och jag fattar inte varför de gör så de vill väll sälja så mkt. som möjligt rhigt?
Djurmagazinet är lite …ja… De rekommenderade ALLDELES för litet motionshjul när jag skulle köpa guldis, fick rätta henne och hon såg på mig som om jag var en alien när jag förklarade att de ska kunna springa med raka ryggar… dessutom sa hon "ja, de större hjulen är ju för större djur…som typ ökenråttor".
.__.
#6 Du skulle ha snällt frågat henne om hon skulle vilja gå ut och jogga eller spriga på ett löpband med böjd rygg istället för rakryggad! Tycker att detta är en så självfallet sak att man inte behöver kolla på folk som om de var alien med den saken. Det är bara att använda huvudet lite liksom…tänka sig in i hur jag skulle vilja springa om jag var hamster…krokryggad eller rakryggat…Självfallet skulle jag vilja springa rakryggad om jag var en guldis…Fattar inte vad människor som jobbar på djuraffär tänker riktigt med ibland, troligen finkornigt sågspån istället för en hjärna…
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
det kan säkert inte så mycket om djuren
men fortfarande de vill väll sälja rhigt