Akvarium?
Hej :)!
Har fått ett erbjudande om att köpa ett begagnat 200 liters akvarium för 500 till min guldhamster Molly…
Förut har den blivit använd till gerbiler och råttor..
Har ingen erfarenhet av akvarium.. Vad är bra/dåligt? Är det värt pengarna :) ?
Gärna snabbt svar :)!
eftersom att dom är så tunga så äre lite knepigt att städa ut det, men annats är akvarium helt ok :)
Mvh Miranda
Slugawoo's Guldhamsteruppfödning
Jag anser att akvaium är blan det bästa som finns som Bur, det eller SAMLA lådor, men föredrar själv akvarium just för att man kan få så himla snyggt i dom om man verkligen anstränger sig =)
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens
Ja det är det värt! :D
#1 Man behöver inte lyfta dem utan låter dem stå på plats när man städar, så det är inga problem alls. Jag brukar skyffla i allt i en påse och sen dammsuga ur det sista. Torka ur och sedan fylla på med nytt spån så är det klart :)
Det är nog den bästa buren man kan ha eftersom hamstern ser ut och men kan lätt ta upp hamstern och man kan lätt hitta den :)
Tycker absolut det är värt pengarna om det är i bra skick :)
"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"
#5 men hamstern behöver inte kunna se ut, de ser knappt någonting ;) Så det spelar ingen roll, det är nog mer för att vi ska kunna titta på de :)
# Men ändå ;) Men blir det inte liiite ljusare i den än vad det blir i samlan?
"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"
#7 kanske det blir, men hamstrar vill ju inte ha ljust
Nu förolämpar jag inte akvarium, men bara så du inte tror att de vill titta ut :P
okej :) låter som att det skulle vara ett bra val då ;) Terrarium då hur funkar de? Säg 200 liter 100x45x45 :)
Jag vet faktiskt inte, har aldrig läst mig in på terrarium ^^ det är väl ganska många som har det till sina hamstrar, men de är ju höga och så.. Men jag vet inte, det funkar ju också bra :D

Visste inte att det fanns två likadana trådar uppe, har svarat i den andra.