Allas städaburen tips!
Hej hej! I denna tråden har jag tänkt att alla skulle skriva sina tips när det handlar om att städa buren/burarna. T.ex:
1. Om du har ånga burar så kan du göra ett schema för när du ska städa burarna:
V. 21:
Måndag: *Hamsters namn* , Hamsters namn* , *Hamsters namn*
Tisdag: *Hamsters namn* , *Hamsters namn*
osv osv…
2. För att inte behöva städa burarna/buren lika ofta kan man köpa en kattsandspade och andvända till att ta utt lite Bottenmaterial då och då.
3. Lägg bottenmaterialet i en kasse som du sedan slänger i utesoptunnan så att det inte luktar där du har innesoptunnan.
Det var mina städa buren tips men i denna tråden var det ju tänkt lite mer tips så skriiiiv! ;)
"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"
Ett tips är att ha en ur sdädning 1 gång i månaden då man duschar av buren osv. och så städar man den vanligt 1 gång i veckan 
Brukar slänag allt spån/kiss/bajs/sand i nedbrytbara kompostpåsar och slänga dem i komposten. Då får man nytta av det. :)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Jätte bra tips! :)
Ingen som har några fler?
Jag tömmer alltid burstöet från den ena buren till den andra, så jag bara behöver gå ut med en Bur till våran komposthög. ^^
4# Det ska jag börja göra!
^^ Sen så brukar jag oftast torka av burarna också med en våt trasa, om jag inte duschar av dom :) Bara lite vatten och så är det fixar ^^
Jag har en samla, så tar jag ut alla saker först, sedan maten och den gamla sanden slänger jag i buren och sedan bär jag ut den till soptunnan och häller ut allting, sen bär jag antingen in den i duschen (brukar oftast göra det) och sedan torkar med en handduk som är till puff, eller så bär jag in den direkt i mitt rum igen :) sedan fyller jag på med spån/toalätt och möblerar om, och lägger in massa papper. Har också tvättat alla skålar och så då :)