Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 816 ggr
Bejbymoose
0

druckit 40 ml på en dag!?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min snart 3 månader gamla hampis har inatt druckit ca 40 ml. Jag sov hos min pojkvän inatt och innan jag gick hemifrån vid 16 tiden igår så var flaskan på 40 ml ungefär. när jag kom hem idag klockan 19 så var i princip hela flaskan ur drucken och det var stora pölar av urin i toaletten. Är detta normalt? eller finns det något jag ska göra?

bifogar en lite halv äcklig bild så ni kan se hur myyycket det är…
Dålig fokus på bilden men hade bråttom :)

Nallebus
0

Kan det vara så att h*n gnagt på flaskan eller liknande och på så sätt fått i sig mycket vatten? så var det för min hane Glad

VinkarCrazy hamsterlady and a turtle! Spelar pajas

BallongFlingans Qito The LegendBallong

Hamsterlycka
0

Shit! Oj… vet inte vad jag ska säga, men det ser väl ut som han druckit väldigt mkt och sen kissat. Men jag har aldrig sett så mycket!

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

[Sniff]
0

OjdåObestämd Diabetes kan göra att de dricker mer, annars kan det nog vara så att den har haft tråkigt och gnagt på flaskan. Eller så kanske hen har ätit något olämpligt och behövde få ut det?

Bejbymoose
0

märkte precis att det stämde det ni sa med att hon gnagt på flaskan :P har tidigare haft den hängande i taket men testade igår då att ha den i hålet den är till för och har ju inte då märkt inatt att hon bitit. men märkte att hon började med det nu, så jag hängde upp den igen och hoppas att det blir bättre :)

Men när ni ändå är igång, vad gör ni för att täppa igen hålet i dunan? jag har tejpat en pappbit för men hon biter sönder dem så fort, kan man sätta något annat för?

Michaela-N
0

#4 Va, vilket hål? Man sätter ju vattenflaskan i det hålet :P

Twisted_T
0

Har samma problem men med min SAMLA-låda. Har borrat ett hål där vattenflaskspipen är i lådan och hon biter runt omkring flaskpipen och dricker otroligt mycket vatten. Min lösning blir troligen bara att byta Bur till akvarium eller en annan samla låda och ha en flaska hängandes från gallret i taket eller en sugproppsplaska i buren :)

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

Bejbymoose
0

#5 Jag kan ju inte ha vattenflaskan där för då dricker hon ju 40ml på en natt :p sen biter hon på där man sätter fast locket på kortsidorna. Om ni förstår vad jag menar? Vet inte vad jag ska göra, jag möblerar om, lägger in nya saker, sandbad, jordbad, tunnlar, pinnar, massa spån sp hon får göra sitt eget bo. Blir galen! När hon är ute i sin hage så vill hon bara upp, när hon får utforska nya saker så gömmer hon sig i en handduk. Gaaah!