Hamster iFokus

Hamster

Etikettoff-topic
Läst 1845 ggr
[Emma_99]
0

köpa eller inte? SNABBT SVAR!

vill så gärna ha en "dalmatin" hamster och såg att det fanns några på blocket. det enda är att jag vet att uppfödaren har lite koll på det här med hamstra,flera guldhamstrar i samma Bur FÖRUT (har varit där en gång) men nu verkar det ha slutat. hur tycker ni jag ska göra? köpa eller inte köpa?

[JoannaStridh]
2

Är inget proffs på hamsterfärger/teckningar men vet mycket väl om att det inte finns någon färg som heter Dalmatin.

[Emma_99]
0

ja,det vet jag också men kunde inte teckningen i huvudet;) svart dominant spottad är det:)

[JoannaStridh]
0

#2 Ville bara säga det eftersom det finns människor som faktiskt tror att djuraffärer har rätt när det gäller färger, haha.

[Emma_99]
0

Haha har också hört det "angora" hamster,"panda" hamster osv…:)

kentis
0

Hm..jag skulle nog skaffa från en mer seriös uppfödare, så man säkert vet att man får ett friskt djur. Men det är väl upp till dig :)

[Sniff]
0

Gå på magkänslan. Känns det inte bra, känns uppfödaren inte seriös, om det är något som inte stämmer och om det inte känns 100% rätt, så köp inte. Vänta hellre tills du hittar en bra uppfödare med en hamster som du verkligen vill haGlad

Odette
0

Köp inte om det är en impuls att "ååh jag vill haa!"
Då är det bättre att avstå, och sedan känna efter och ta ett beslut längre fram :)

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

qiiwie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

det finns hamstrar som ser ut som dalmatiner med små små prickar

Svart polywhite dom.spot (whpwhp)

det är caroline på kolarängens uppfödning som har och det är hon som tagit fotot

###

neva masquerade

**_Titta gärna in på min hemsida.

Välkomna :)_**

**_www.123minsida.se/scuzzies_**
Rosenwyns
0

#1, 2…om man inte kan el e osäker tycker jag antingen att man ska vara tyst el erkänna sin okunskap… d finns visst d Dalmatiner.

#5… hur vet du att denna person e en oseriös uppfödare då? E så trött på att läsa all skitkastning när ni inte har en aning om vem personen i fråga e…

Marie/Englatassens

[JoannaStridh]
0

#9 Det finns ingen färg eller teckning som heter Dalmatin.

Och som jag ser finns det hamstrar som har prickar som en dalmatin, men det gör det inte till en dalmatin hamster :)

qiiwie
0

det finns hamstrar som ser ut som dalmatiner med små små prickar

Svart polywhite dom.spot (whpwhp)

det är caroline på kolarängens uppfödning som har och det är hon som tagit fotot

titta på hemsidan

http://kolarangen.weebly.com/oumlvriga-faumlrger1.html

###

neva masquerade

**_Titta gärna in på min hemsida.

Välkomna :)_**

**_www.123minsida.se/scuzzies_**