Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 845 ggr
spöketlaban
0

egen blandning

vad har ni i eran hamsterblandning som ni gör själva? Skulle vilja börja göra själv, det är så himlans mycket solrosfrön i zooaffärens.. vad andvänder ni? vad köper ni det? vad kostar det? :)

spöketlaban
0

puttis ;)

Michaela-N
0

Vill också veta!

Flöffo
0

*tass*

//Flöffo

Alice98
0

Vill också veta! Glad

Jag är uppfödare av Rysk vintervit dvärghamster,

www.alihams.weebly.com

swedensess
0

*tass*

saffran123
0

Jag brukar köpa från djuraffären, tkr inte det är något fel på det men ger givetvis annat gott när jag kommer hem :D (Morötter, Sallad mm)

Jag brukar först och främst köpa 1 kilo, brukar kosta runt 11kr. Om det behövs mer köper jag det såklart Cool

//Fanny Cool

Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!

'Live, Love and Laugh when you are young'

Linneeea
0

*tass* :)

ajanki
0

Här finns en tråd med en bra blandning, så ser min blandning ut ungefär som jag har till hamstern och mössen.

emelieringstrom
0

Jag använder:
AXA Grynblandning
Parakitblandning
Gröna linser

Sen så brukar jag ge färsk grönsaker, kattmat, pasta och annat gott. Denna blandningen räcker väääldigt länge, kostar ca 70:- och räcker i 3-5 månader till 1 hamster :)

Lojs
0

Det är ju väldigt svårt med sådana här frågor, för jag har ingen koll på exakta mängder på vad jag har i min blandning. Min bas är i alla fall axa grynblandning, samma alltid, i övrigt varierar jag. Upptill grynblandningen så brukar jag lägga till en papegoj- eller parakitblandning som näst största del. I övrigt har jag i lite olika saker, hela jordnötter (med skal), torkade ärtor, torkad majs, matvete, mathavre, vetegroddar, sesamfrön mm. Jag har alltid med som tredje största del torrfoder för hund. När jag har mjukt ängshö hemma så klipper jag ibland det i småbitar och har i maten med. Jag brukar ha minst två blandningar hemma, en med mer fett för ungar/mammor och de som behöver lägga på sig, och en mer "normal" för vuxna hamstrar utan extra behov. Hade jag haft några hamstrar som har lättare lägga på sig så hade jag gjort en tredje variant med. I övrigt får de ju grönsaker och annan Färskmat varje dag, ofta även hirskolvar och olika sorters hundkex.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.