Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningvintervit
Läst 559 ggr
Emmny
0

Hur ska man få dom att......??

Jag har precis fått en kull med min hona och allt har gått bra och så.Men jag undrar hur man ska göra när man vill ha en kull till.Alla säger att man ska ha honan och hanen sen dom var små för då är det större chans att dom "gillar" varandra, men hur gör man då när man vill ha en andra kull för då har ju hanen varit borta från honan ganska länge, då är dom ju inte unga längre.Hur ska man få dom att gilla varandra igen.Går det att få ungar även om hamstern är över ett halv år???Det här gäller dvärghamster!!

Hälsningar Mig och mina hamstrar !

Ha det bra !

saffran123
0

Ja det går att para dom :)

Det är bara att sätta ihop dom, så gör dom sin grej :D

//Fanny Cool

Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!

'Live, Love and Laugh when you are young'

[Em_I_Am]
0

Precis som Saffran säger går det bra.

Det du bör göra är att låta dom träffas ute på golvet eller i en nystädad Bur. Mina går att sätta ihop på det viset oavsett om honan brunstar eller ej. Men skulle det bli bråk så sära på dom och prova igen kvällen därpå. Fortsätt så tills honan brunstar. Då kommer de para sig och då kommer de defenetivt gå bra att sätta ihop. De kan sedan bo ihop tills du ser att honan är dräktig.

Honan brunstar ju var fjärde dag med början på kvällen. Så prova flera kvällar i rad om det inte lyckas första gången som sagt.

Emmny
0

Tack för svaren ska försöka som göra som ni säger<3Glad

Hälsningar Mig och mina hamstrar !

Ha det bra !