Guldhamsterbur och färg
Jag bor i Göteborg och har bestämt att jag ska skaffa en guldhamster i höst. Förlåt om min svenska är inte perfekt. Jag flyttade hit två år sen och är inte flytande ännu.
Jag undrar om ni har några tips till mig. Jag letar efter en dunabur som är (75-80) x (40-50) x (30-40), men de är så dyra! Jag har också pratat med tre människor och de säger att de ska ha kullar i höst.
Jag är intresserad av färger: Caramel, Koppar, Choklad, och Silvergrå. Jag är säker att jag skulle älska andra färger och är inte (picky?). Det är bara att jag vill inte ha en svart eller vit. Och jag vill gärna ha en hona som är långhårigt.
Om ni vet nån som säljer en dunabur i Göteborg området låt mig vet och visa en bild! :)
Jag tycker du skriver jättebra för att bara bott här i två år! 
Hoppas någon kan hjälpa dig. Jag har ingen Guldhamsterkull till salu just nu. Men jag har några hamstrar till salu i Juli 2012. 
Det är en svart satin hona, en brunörad silvergrå satin hona, en Rödögd Brunörad Silvergrå dominant spot hona och en Brunörad Silvergrå umb hane. 
Gå gärna in på min hemsida om du vill läsa mer.
Som du säkert vet finns det annars ikeas samla-låda:
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70102972/
Den är mycket billig och stor om man väljer den största.
Burar är också ofta dyrare i djuraffär, dock tillkommer ju frakt om man handlar via nätet. Sedan är ett tips att leta efter en duna utan tillbehör i, de brukar stiga mycket i pris och sakerna är ofta ganska värdelösa.
Hittade den här:
http://www.pwss.se/product.php?productid=11022&cat=1686&page=1
lite midre än de mått du beskrev men billig. De har många burar på den hemsidan :)
#2 Tack! Jag har jobbat mycket på svenska, oof.
Jag har sett dina hamstrar förre! Jag älskade Honung men vill gärna ha en hona. Jag vet att jag borde inte bestämma på en hamster ännu eftersom jag vet att de kommer vara tagen när hösten kommer. Jag har inte ett problem med att köpa äldre hamstrar men jag ska se vad jag kan köpa runt augusti-september. Jag ska bookmark ditt sida Roonja.
Men kanske vi kan prata lite och du kan ge mig råd och sånt?
#3 Tack för hjälpen! Jag har sett Ikeas samla-låda förre men jag vill köpa nåt snyggare. Men pwss.se har precis vad jag vill köpa!! Tack, tack!
#4 Ja, om du gillar Honung har jag ju min Brunörade Silvergrå hona. Fast hon är satin.
Skicka gärna meddelande här på hamster iFokus eller mejla mig på ronja@flinganshamstrar.se.
Här får du en bild på Brunörad silvergrå satin tjejen. 
Oh vad fin och söt hon är! Hur gammal är hon? Jag tänker att hon är precis vad jag vill ha. Var bor du? Oj! Jag ska skicka ett e-mail till dig så att vi kan prata mer.
#6 Hon är född den 13 Mars 2012. :) Hon heter Flingans I can feel the sky. :)
Jag bor i Köping, västmanland. 
Ja, skicka ett mejl till mig! 
Oj! Du skriver bättre än personer i min klass som bott i Sverige i hela sitt liv! Hoppas du hittar vad du söker!
#7 Jag har skickat ett mail. 
#8 Aha! Tack så mycket Michaela. Haha.