Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 4067 ggr
saffran123
0

Hamsterboll?

Jo, det är så att min syrra åkte iförrgår och köpte en dvärghamster på djuraffären Glad Hon skulle igentligen köpa från uppfödare men hon svarade inte, så det fick visst bli djuraffären. Aja, nu till saken:

Dom sa på djuraffären att ALLA DVÄRGHAMSTRAR I ALLA ÅLDRAR (Förutom när dom är 'ungar') skulle bara springa i hamsterbollen i MAX en kvart, och dom sa att hamstrarna kunde bli jättetrötta och få värk… Jag brukar låta mina få springa i typ en halvtimme, men endå så gnager mina dvärgar natten lång på gallret i buren. Vissa låter ju sina hamstrar springa i rummet i en timme mm, så;

Har djuraffären RÄTT eller FEL?

Självklart bror det ju på hur dom mår osv men en kvart!? Aja, svar!?

(Gäller även Guldhamstrar?)

//Fanny Cool

Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!

'Live, Love and Laugh when you are young'

Frosstis
0

Både och, vissa säger en kvart och vissa inte. JAg låter min få springa längre om han tycker det är kul. Men det där med " Vissa låter ju sina hamstrar springa i rummet i en timme", hamstrarna ska ju få vara ute i minst en timme. Elelr menar du kanske i bollen?

Btw så ska dvärghamstrar vara minst 2&2 :)

Alice98
0

Jag brukar låta min Casper (guldhamster) få springa i bollen i 45 minuter. Jag få ta upp honom i farten. Han är en riktig hurtbulle. Skrattande

Men jag tycker att hamstern själv får bestämma hur länge den vill springa i bollen, om det inte blir allt för länge.

Sätter sig hamstern ett tag i bollen och ser trött ut så tar du upp honom. Flört

Jag är uppfödare av Rysk vintervit dvärghamster,

www.alihams.weebly.com

saffran123
0

#1: Okej, tack! Jag menar som jag sa; I rummet Cool

I know, Peppar och Curry Bur tsm (Dvärgar), men Saffran bor själv (Guld). Om du menar min syrra så var det så att den typ inte ville ha någon kompis…. Djuraffären sa så!?… Aja, tack endå

//Fanny Cool

saffran123
0

#2: Okej, tack! Bra att veta :D

//Fanny Cool

Frosstis
0

#3 sa djuraffären att den itne ville ha kompis? såklart ;)

saffran123
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5: Ja, fast JAG skulle inte köpt från en djuraffär (Okej, jag köpte min första hamster därifrån då..) nu iaf, jag satsar hellre på uppfödare! Så man får dom 2 & 2. Mina hamstrar (Peppar och Curry) kommer från uppfödare (Pernilla: HamsteruppfödningSkrattande

På bilden syns Peppar mest, älskar att vara i centrum Kyss

Curry klämms in i ett av dom 3 husen, Haha!

//Fanny Cool

Frosstis
0

ja :D haha söta ^^

Scorpio97
0

Jag brukar ha mina i bollen när jag städar, och nån gång i veckan. Då får dom springa tills dom stannar och det syns att dom är trött. Har aldrig märkt att nån av dom blir stressade eller nånting.

//Jessie

Alice98
0

#3 Man ska inte lita på djuraffärer. Läs fakta på internet på hamsterfaktsidor eller hamsteruppfödares hemsidor så får du sann fakta. Flört

Jag är uppfödare av Rysk vintervit dvärghamster,

www.alihams.weebly.com

saffran123
0

#9: Jag vet…. Men alla säger olika!

//Fanny Cool

Flöffo
0

Det beror ju på hamstern.Om den gillar att springa i bollen och inte värkar bli stressad i den så kan man ju låta dom springa i den lite längre.Men mina hamstrar gillar inte det så dom får springa en gång i månaden ungefär i 15 min. eller mindre.Fast även om den gillar springa i bollen är det inte så jätte bra att ha hamstern där i för länge.Men jag tycker också hamstern får bestämma ibland Glad

//Flöffo

Pastry
0

Mina är helt galna i sina bollar :) De klättrar in i dem själva och springer runt som galningar ett tag för att sedan tvätta sig lite och sedan springa vidare :)

Pastrys Hamsteruppfödning
Uppfödning av Guldhamstrar i Creme och Vilbaserat Långhår
Köping, Västmanland 

kentis
0

Brukar låta min springa i ungefär 15 minuter, sen släpper jag ut honom och om han vill ut så går han ut, om inte så får han springa en stund till :)

saffran123
0

Okej :) Tack för alla svar!

#12: Detsamma :D Med ALLA mina ;)

//Fanny Cool