Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 2133 ggr
sotlynx
1

Iso - hemma!

Idag hämtade jag hem lilla Iso! Sur som en ättika var hon när vi kom hem, men så fort hon fick komma in i sin nya Bur glömde hon hur sur hon var. Det fanns ju en full matskål och massor av konstigheter att undersöka. Nu sover hon sött i ett av husen. Bilder på stora lilla sötnosen kommer när vi lärt känna varandra lite bättre!

Tack tack Lojs!! :)

mandyosv
0

Grattis!! Är hon syster med Melon & Grape??

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Lojs
0

Värst vilket humör hon har, undrar vem hon har ärvt det av, måste komma från mig. ;) Har kanske att göra med att hon är så självsäker, hon blir inte rädd i en ny situation, hon blir grinig. ;) Nej Mandy, hon är inte släkt med dina flickor. :)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

sotlynx
0

Damen har verkligen humör. Råkade väcka henne nyss när jag gick in i rummet där hon bor… For ut ur sovhuset hon valt och visade tänderna. Hoppsan! Efter en stund kom hon dock fram och hälsade, tuggade lite på min tröjärm, och sedan gick hon och la sig igen. Hon är en klipsk liten rackare dessutom! Taket på buren har två öppningsbara lock som går att öppna. Dom är ca 1dm i diameter och sitter skruvade, som burklock. Ovanpå buren hade jag lagt en handduk för att det skulle bli lite mer skyddat. Det såg lite konstigt ut, så jag lyfte.. Då har busen lyckats skruva av locket ovanför sovdelen! Smart! Aldrig någon av dom tidigare invånarna som lyckats med det. Nu har jag tejpat locken med gaffa.. Känns säkrast. Vad ska hon hitta på härnäst? :)

Lojs
0

Hon är en sån liten personlighet! Rymningsbenägnheten känner jag igen, hennes mamma och mammas syskon är likadana, likaså Isos äldre syskon. Riktigt intelligenta när de vill nånting. Så om du lyckas få henne till hamsteragility eller liknande så kan hon säkert bli häpnadsväckande. ;)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

sotlynx
1

Igår klev donnan med stort D ut i min hand för första gången. Men jag hade hjälp… :)  Hemma hos mig bor nu även min kompis hamstergrabb Einstein i tre veckor då hans matte klipper får i Australien. Han är kelig och go, så jag luktade gottigott på handen. Iso vaknade, sprang ner i tunneln från ovanvåningen, och kastade sig ut i min hand ivrigt sniffande. När hon insåg att jag inte var någon annan hamster fnös hon lite, klev in i buren, stoppade kinderna fulla med käk, sen travade hon in i sitt hus. Det var det. Undrar hur längr det dröjer inna jag bevärdigas ett besök igen.. :)

atlanta
0

Vilket charmtroll Glad

sotlynx
0

Idag satte jag mig på golvet bredvid buren. Efter en låååång stund bestämde sig Iso för att jag var värdig ett besök. Upp i knäet och sniffa runt. Sedan fick jag lov att klappa och gosa. Några tugg i dragkedjan, min ring och en av mina dreads blev det, men inget aggressivt! När hon tröttnat gick hon in igen. Hon är helt ljuvlig! Sammetspäls och rund och go! Stor som ett hus, män ändå bebishamster! Ska bli så kul att lära känna denna tös!

Denna kommentar har tagits bort.
Lojs
0

Haha, lilla söta bollen. ;) Klart allt ska smakas på. ;)

Medis på akvariefisk.

sotlynx
0

Nu är allt bra. Nu är vi vänner och vi har börjat hitta rutiner som fungerar för oss båda. Iso bor i mitt sovrum. Varje kväll innan läggdags sätter jag mig bredvid hennes Bur och väntar. Snabbt har hon lärt sig att det innebäratt hon kan få undersöka rummet. Vi umgås någon timme tills hon tröttnar och går in i sin Bur igen. Under övriga dagen kommer hon mest fram och säger hej, men verkar inte vilja lämna buren.Hon gillar att tugga sönder saker och bygga bo. Hon bygger vulkanformade fina bon lite här och var i buren.  Tyvärr gillar hon att tugga på mina kläder, så jag får ha skruttkläder på mig när vi ska umgås…;)

Hon äter som en häst och har växt mycket! Snart får hon inte plats i tunnlarna som finns i hennes Bur! Hon är inte fläskig, bara väldigt stor!! Och lång!

Iso är underbar! Har aldrig haft en hamster som sitter i mitt knä så lång stund och vill bli klappad!  Ska försöka fota ikväll!

Lojs
0

#10 Vad härligt att läsa att ni trivs ihop. Du får prata med henne om det där med att äta kläder. ;) Det ska bli intressant att höra vad hon väger som vuxen sedan, hon var ju en liten boll redan när du fick henne. ;)

Medis på akvariefisk.

sotlynx
1

Vill bara klargöra en sak ORDENTLIGT!!! Jag avser INTE starta hamsteravel. Jag är intresserad av agilityträning och hur olika hamstrar ( kön, bakgrund, färger, ålder ) reagerar på olika stimuli och träning.  Bara för att jag har en hona och en hane, eller två till som det ser ut nu, betyder det inte automatiskt att jag tänker ta en massa kullar. Det finns för många hamstrar utan hem redan!

Som jag har skrivit tidigare, OM jag parar Iso, tänker jag be Lojs om hjälp att hitta hane, alt Porlamarkens!

Jag skriver det här eftersom folk diskuterar varandra MED varandra och ibland tar saker för givet. Så. Utrett!

sotlynx
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Iso håller på att bli riktigt stor! Jag har stora händer, men kolla!

I övrigt är hon megabrunstig ( stink stink stink vända upp baken osv ) jättesocial och allmänt trevlig! ALDRIG bitig eller tjurig. Bara vild ibland!

Soffan och filtar är väldigt roliga.

sotlynx
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kolla! En katt!! ( Nej, hon är inte rädd för katterna. Kliver glatt runt och över dem i soffan. Ja, mina katter är väldigt vana vid andra djur. Nej, jag lämnar dom aldrig utan uppsikt… )

sotlynx
1

Just nu springer Iso runt i sin nya hamsterboll. Hon tycker det är skitkul Tog henne inte många sekunder att fatta hur den fungerar och var hon kan springa! Hon är dock någor frustrerad över trösklarna.. Hon har precis upptäckt att hög hastighet löser problemet. Hahaha!

Lojs
0

#15 Haha, vad häftig hon är! Jag har hela tiden sagt att hon är smart. ;)

Medis på akvariefisk.

Adrina
0

Nej, så söt! fint namn också, min degus heter också Iso Skrattande