Vildvittrans Bling/Tingeling
I fredags hämtade jag hem Vildvittrans Bling, men numera kallas hon för Tingeling eftersom hon känns som en liten Tingeling, en söt liten älva. Hon är sapphire pearl.
Måste säga att denna lilla vintervita hamster verkligen överträffade mina förväntningar, hon var så otroligt social och glad i mig direkt. Hon klättrar gärna upp i min hand och vi är redan jätte bra vänner och hon gilalr att sova i min tröja. Hon är väldigt nyfiken och orädd för människor. Emma (uppfödarn) har gjort ett superbra jobb med henne, kunde inte fått en trevligare hamster hit
.
Hon är så liten jämfört med mina andra vintervita, lilla bebisen. Fast det brydde sig inte mina vintervita om, de gillar henne inte trots sin snälla personlighet. Så Tingeling får bo med mig istället, hon verkar gilla det
.
Mvh Alicia.
vad kul att hon äntligen är hemma. Hur söt som helst är hon! 
#3 Gaaaah, jag smälter. Kan man vara sötare? 
NAAW SÖTNOSEN!
Syster Björk/Zelda vinkar från Göteborg!
(Hon har med andra ord inte kommit till mig än).
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
Hon är ju så underbart FIIN! Brorsorna Abacuss & Blådåre (Malte) vinkar från Göteborg! :)
MVH Wilma
#11 Jaa, hon är så söt så jag smälter varje gång jag får syn på henne
.
#12 Vad roligt, ser fram emot lite bilder sen på henne när hon kommit hem till dig
.
#13 Håller med, så söt och näpen
. Hon hälsar tillbaka till Malte och Zelda!
.
Mvh Alicia.
Jätte roligt att se henne i nya hemmet och roligt att få så goda nyheter mitt i en massa tråkigheter just nu.
Hahaha det låter så likt henne att komma springande och vilja komma upp om något är lite läskigt. Det är det jag gillat allra bäst med de här kullarna. De är så himla kontaktsökande.
Fast hon kan busa också kan jag lova… Jag har ju ganska många hamstrar så jag använder olika rum o hagar som rastplatser samtidigt. När Tingeling och syrrorna skulle ut i badrummet för första gången lyckades Tingeling, Blåtira och Bästis "trolla" bort sig. Jag va helt förtvivlad och förstod inte vart de kunde vara. Letade som en tok överallt. Har rastat förra kullen där inne och varje dag har de andra vuxna varit där utan att försvinna. Så hörde jag ljud inuti toalettstolen… Fick panik o trodde de på något vis kommit ner i avloppet. Men nej, det fanns en minimal springa baktill på toastolen där de klämt sig in. Fastän jag trodde jag varit så himla noga när jag gått igenom överallt för att hamstersäkra hade jag missat det. Jag som inte vet hur en toalett ser ut inuti började gråta o skrek på sambon att "nu drunknar de alla tre". Men han förklarade att det bara är ett hålrum o att det inte finns någonstans de kan ta sig in till vattnet därifrån. Så det va bara att sätta igång att locka med Barnmat o grejjer. Men den enda som kom ut frivilligt va just Tingeling. Tätt följt av Bästis. Blåtira kom ut först när jag började banka utanpå toaletten med en hårborste haha.
HAHAHAHA banka med en hårborste XD Det lät roligt XD Tur att det gick bra iaf
Och TS, verkar som du fått hem en riktigt fin liten tös :D
#15 Ja jag fick se hennes busiga "jag" igår. Jag släppte ner henne på badrumsgolvet igår och då släppte hon loss. Hon sprang över golvet kors och tvärs och lyckades nog springa på varendaste minsta lilla kvadratcentimer på mindre än 5 minuter, hehe. Jag såg en vit tuss flyga hit och dit, haha så annorlunda jämfört med mina andra dvärghamstrar. När jag släpper ner dem på golvet så går de raka vägen till ett lämpligt sovställe för att sova. Men inte Tingeling, hon ska minsan upptäcka allt!
Hehe, det låter som Tingeling det som du berättade
. Hon kommer ju när jag gör en massa roliga ljud och skrapar i marken, hon vill ju vara där allt händer
. Varje gång jag går in i rummet så vaknar hon och vill komma ut och leka eller sova i min luva på tröjan, det är ett av favorit ställena, där har hon samma smak som mina andra vintervita.
Mvh Alicia.
Haha rally-hamster! ;)
Visst är det roligt att ingen hamster är den andra lik? Älskar allas små (men stora) personligheter!
Söt! Bor hon med hoppetoss och fideli nu? Du kanske skrev det, men då läste jag lite slarvigt. :)
#18 ja, de tär ju det som är det roliga med hamstrar
.
#19 Nä, de accepterade inte henne. Så hon kommer att få bo ensam eller så tar jag en kull på henne och behåller en tjej som får bo kvar med henne
.
Mvh Alicia.
NAAW!! man smälter
hon har precis som Aska en jätte gullig vit fläck i pannan på #28 ser man den super tydligt.
#31 JA visst kan jag hitta lill-tjejen!
// Nadja
#33 Oj, jag har faktsikt aldrig lagt märke till den lilla vita fläcken, ändå så kan jag sitta i flera timmar och bara titta på henne eftersom hon är söt som socker
.
Bravo, haha
.
Mvh Alicia.
hihi, ibland så behövs det andra ögon för att upptäcka saker 
// Nadja
22# Tingeling - Mäster detektiven! ;)
"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"
. Nä en låtsas-känguru