Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 2944 ggr
Hamsterlycka
0

Veterinären

Hur mycket kostar det att gå till veterinären? Jag är lite orolig för min bebis på snart 3 månader… han har tovig päls, ena ögat blir ibland igenkletat och han nyser…. vad ska jag göra? :'(

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

liinnea
0

När jag var på djurkliniken i Katrineholm så kostade en grundundersökning ca 400:-. Jag var tvungen att låta dom avliva min dvärg och då gick det på 440:-.

[Jessica_91]
0

Jag har varit hos två olika veterinärer på två olika kliniker, besöket kostade 300 kr hos båda men det är lite olika. Sen så kanske man behöver köpa medicin och det kan gå på någon hundring eller mer beroende på vad man fått utskrivet.

Det är alltid bra att spara pengar så man har en liten buffert ifall att man skulle behöva åka till veterinären. Alla har ju inte så att de kan lägga undan 500 kr hux flux men då kan man försöka spara lite varje månad i alla fall.

Linda3046
0

Den veterinären jag brukar gå till tar 450kr i grundavgift. Jag vet att man måste betala extra för t ex medicin men hur är det om veterinären måste göra t ex en odling eller något typ av prov? Betalar man extra för det eller ingår det i grundavgiften?

Ändrat: Kollade upp det själv och kostnaden för eventuella provtagningar tillkommer. Så det som ingår i själva grundavgiften är väl i princip att då komma innanför dörren samt att veternären kollar/känner på djuret.

UlrikaD
0

Det kan vara smart att ringa runt till lite olika. Djursjukhus tar ofta mer betalt än lokala veterinärer och är det någonting som inte behöver kirurgi eller liknande stora ingrepp så kan en liten mottagning vara lika bra.

Men fråga om de har erfarenhet av just hamster. Det är ju ingen idé att gå till en veterinär som inte vet vad man ska göra och betala pengar. Bättre att ringa runt och fråga sig fram tills man hittar en bra smådjursveterinär.

[Em_I_Am]
0

Skulle också tippa på runt 400kr om man åker in en vardag. Helg är betydligt dyrare.

Är det inte jätte akut kan du vänta tills imorgon. Håll honom varm (ge mycket papper i boet) och står buren på golvet är det bra att få upp den eller lägg en filt under så den inte blir kall. Skydda från drag så klart. Du kan ge honom lite ljummet vatten med lite honung i. Det lindrar om han är förkyld. Ge honom mosad mat som är rik på kolhydrater tex mosad potatis med en liten klick smör i, Barnmat o sånt han tycker är gott som kanske ärtor.

Ögonen kan du torka försiktigt med en bomullstuss doppad i koksalt.

mjuhm
0

Grundundersökningar hos "min" vetrinär kostar 250:-.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

NinjaKakan
0

Grundundersökningen med ev medicin(beroende på vilket medicin kan man få den med i priset i en liten flaska, istället för att få en större och låta resterande medicin gå till spillo) kostar 250 kr hos oss.

Hamsterlycka
0

Okej, tack då vet jag! Jag tror absolut inte att det är akut, han äter ju som vanligt och är lika aktiv. Dem har byggt ut djurmagazinet som finns här hos oss, och där finns det en veterinär-mottagning! :) Det verkar ju vara mellan 200-400 ungefär då. :)

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

mjuhm
0

#8 Du kan ju eventuellt ringa & rådfråga vetrinären om du är orolig. :)

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥