Fråga om barnmat?
Hejsan!
köpte Barnmat till min guldis för den andra började ta slut.
Jag köpte Kalops, som är för 5-6mån.
Men såg nu på ingredienser att det var lök i den men det är väl ingen fara? och vitpeppar,kryddpepar är det nån fara? kan man ge denna till henne? :)
Ju tänkte passa på och fråga nu också att hur ofta brukar ni ge eran hamster Barnmat? :)
ja det är någon fara Eftersom det är kryddor i.
jag ger mig nån gång i veckan, max 3. Fast det är slut nu och jag köper inte nytt.
Det är svårt att hitta den perfekta barnmaten tycker jag, de flesta innehåller lök eller kryddor. Jag tror att så länge lök inte står som första ingrediens så borde det vara lugnt, men man kan ju försöka undvika det. Det bästa är ju att köpa Barnmat för riktigt små barn, precis som du har gjort, för de tål inte heller så mycket kryddor.
När jag öppnar burken brukar jag bara klicka ut lite på ett fat och ge hamstrarna, men om man inte har så många hamstrar, så att burken inte äts upp på en gång, så kan man klicka ut barnmaten i sånna där former som man använder för att göra isbitar. Då är det bara att ta ut ur frysen och tina när man ska mata hamstern. En burk håller sig ju inte så länge öppnad.
#2 en burk håller i ungefär 1 år :P iaf den jag köpte.. xd det var inga kryddor eller lök i den. :))
#3 Öppnad?
Det kanske är affärerna runt mig som har dåliga sorter bara, vad brukar du köpa?
#4 öpnnad håller max ett par dagar, står på burken, så det e oöppnad som håller länge =)
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens
#5 Ja precis, därför fryser jag in den om jag inte använder allt på samma gång.
#4 kmr inte ihåg om det var öppnad elr så xd antagligen som Nakuta sa så var det nog oöppnad ^^
#7 Jag tror nog att den var oöppnad i ett år, en öppnad burk hade aldrig överlevt det
Haha ja ^^