2+ guldhamstrar i en bur?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tjenna. Varför säger folk att guldhamstrar dödar alltid varandra om man har dom i en Bur? När jag var liten så hade jag två hanar i samma terrarium (dock var det as strort), dom sov alltid ihop och bråkade aldrig.
När jag surfade lite på youtube så hittade jag ett videoklipp, där ryssar (eller vad dom nu är…) håller 3 vuxna guldisar i en jäkligt liten Bur, och i buren finns otroligt många ungar.. Och dom lever?
Så varför sägs det att guldhamstrar slåss till döds om dom bor 2 o 2 etc?
Videon finns där nere.. HAHA
Videon är rakt av pinsam. Så ska djur inte bo.
Att man inte ska ha dem tillsammans är ju för att det har hänt otaliga gånger att de bråkat och dödat varandra.
Det är inte precis ett påhitt för att det är roligt :)
Alla hamstrar i hela världen är inte lika dana, precis som att hundar, katter och människor inte är lika dana alltid. Det är lynnet, gener och omständigheter som driver djur till agression.

Fast egentligen spelar det väl inte så stor roll om vad folk säger och vad som visas på youtube utan det som spelar roll är att i sverige så är det OLAGLIGT att ha guldhamstrar ihop efter att dom blivit 8v.
Inget annat spelar ju egentligen nån större roll..
// Nathalie
Det är ingen som sagt att dem alltid dödar varandra, vad jag vet. Däremot ligger det i deras natur att döda varandra, enligt naturens lagar är de solitära djur, de ska inte bo ihop och det är ren fakta. Att ha flera solitära djur i samma Bur är djurplågeri och olagligt. Precis som att man inte sätter kampfiskar i samma kar eller kameleonthannar i samma terrarium. Undantag finns, men lagen talar tydligt i det här avseendet.
Precis. Bara för att det finns undantag behöver det inte betyda att det är okej eller gynnar individerna som får leva så. Dessutom en helt livsfarlig Bur att hålla små ungar i.. jisses..
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_