dvärg ensam?
Tänkte bara kolla med er vad ni tycker låter lämpligast nu.. Min dvärgkille Ludwig har fått en superstor böld på högra bakbenet, den har nu vuxit till sig rejält på en helg så jag ska ringa vetten imorgon och se om jag kan få en tid väldigt snart.
Nu till frågan, ska jag låta honom bo själv i en transportbur, som är väldigt stor, för Att undvika att han gör illa sig? Han använder inte bakbenet alls, kan inte klia sig med det eller något sånt. Hans burkompis är väldigt retsam så han ser inte ut att trivas sådär superbra med kompisen som springer efter honom hela tiden..
Vad tycker ni? Ska jag sära på dom och låta Ludwig bo i en mindre Bur där han kan vila och ta det lugnt?
puff
Kan inte så jättemycket om hamstrar men jag skulle sära på dem tills han mår bättre. Så skulle jag gjort med vilket djur som helst som inte mår bra, även om de är flockdjur och ska ha kompis.
Eftersom kompisen är retsam, hade jag nog särat på dom tills vidare och sen försökt sätta ihop dom igen när den andra mår bättre.

Hur har det gått hos vet?
Har inte varit hos vetten än, ska ringa imorgon och se om vi kan få komma in så fort som möjligt. Knölen har vuxit och är nu nästan lika bred som hans kropp.. Han är ganska mager nu.. Jag tror inte att det står rätt till och känner lite på mig att dom kommer bli tvugna att låta honom få somna in.. Men det återstår att se.

Om en knöl växer så snabbt så är den inte godartad. I vilket fall som helst kan det inte vara särskilt trevligt att ha en sån stor utväxt på kroppen.
Tror tyvärr det är dags att säga farväl:(
#6 Ja det är vad jag också tror.. Det ser inte det minsta skönt ut att vandra runt med den. Ska som sagt ringa idag, hoppas på att få komma in lite senare idag.

Hur har det gått?
Fick en tid imorgon kl.11.
Ludwig bor själv nu och är väldigt lugn av sig, jag tror nog inte att han mår så himla bra så det ska bli skönt att komma in med honom till vetten imorgon..
Idag runt kl 11.10 fick min lilla Ludwig somna in. Han hade en tumör i vävnaden…
Jag beklagar..Vila i frid Ludwig och styrkekramar till matte ..
#11 Det uppskattas!