Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1209 ggr
Jubari
2

Hamsterns blivande hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag och flickvännen är som sagt på hamsterjakt, vi hade en vanlig Bur på 0,22 kvm som vi köpte i butik. Kände att vi ville utöka och bygga eget men fick tips om akvarium. Så vad tycks? :) Tankar, tips uppskattas.

Twisted_T
0

#0 Oh vilken lyx den lille kommer ha! Ser jättebra ut :) Hur går det med hamsterjakten? Hittat vad ni letar efter än?

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

Jubari
0

Tack :) nej inte riktigt än tyvärr. Vi har mailat en del men de flesta har vi ej fått svar ifrån.. Ganska svårt att bestämma sig med, finns ju så många färgvarianter och hårlag

Twisted_T
1

#2 Ja det är så sant. Finns väldigt mycket att välja på både när det gäller utseende och personligheter.

Jag och min sambo letade hamstrar förra året och nu har vi en varsin.

Han ville ha en svart satin korthårig och jag valde tillslut en silvergrå umb långhårig.

Efter det har jag ökat med en till långhårig hamster men nu en Creme lh hona.

Det blir lätt så, har man skaffat en så vill man bara ha fler ;) Vill inte avskräcka er nu, haha det är jättekul med hamstrar :)

Konstigt att de inte svarat, har du skickat PM på sajten?

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

Evovva
0

Häftigt!!! Nu blev jag avis. Blir det en guldis eller dvärgar??

Amorita
0

jätte fint akvarium! :) jag har 13 st hamsterungar som är 2 veckor idag, i utkanten av stockholm. det är bara att skicka ett pm om du är intresserad. :)

mvh Aurora

kaizoR
0

Om du berättar vart du bor, så kan man kanske tipsa om en uppfödare nära dig. Önskemål såsom färg, hårlag och sort kan ju också vara bra då, iofs Flört

Däremot kan jag tänka mig att det skulle vara trevlig med en klätter anordning i erat akvarium!
Om ni plockar in lite snygga grenar från fruktträd ute och torkar dem, så skulle man kunna hänga dem en krok från "taket".

Samma sak med tunnlar och hängmattor. Men tänk då på att ha dem max 25-30 cm ovanför bottnen, annars kan de falla och skada sig.

Jubari
0

Tack allihopa :) Jo det kommer bli guldisar, vi bor i Uppsala. Jag är inte så duktig på färger och sånt men vissa önskemål om färger är ju creme vit bandad sen tycker jag sköldpaddsfärgen är rätt snygg. Vit/svart/gul om de heter så?

Någon form av klätteranordning kommer det definitivt att bli och en hängmatta har vi ;)

LinneaJohaanson
0

Har du pratat med Nathalie som bor i Knivsta? Har för mig att hon har skp tillsalu! Jag har även en skp hona som ska paras och få ungar snart och jag bor i Uppsala! Skrattande

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Novis10
1

Tyckte det blev super fint!:)
Lycka till med att hitta en ny liten familjemedlem.

//Nova
Besök gärna min hemsida här.

Medarbetare på Hamster ifokus!