Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 2880 ggr
Lojs
1

Max antal hemma hos dig?

Jag kopierar en rolig tråd från mus iFokus.

Hur många hamstrar är max antal för dig? Och hur många har du nu? Berätta gärna lite omkring, varför och så.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Lojs
0

Själv så har jag inget maxantal egentligen. Jag skulle vara glad om antalet höll sig under 10, det kändes ganska lagom när jag hade 9, men jag har väl egentligen ingen bestämd gräns uppåt, än så länge har jag gott om tid och så.

Just nu har jag 10 vuxna, men 3 kullar och en till på gång, och jag ska behålla ungar ur alla tänkte jag.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

goldenhamsters
0

Max 4 burar. Jag hinner inte ta ut alla varje dag annars. Har väl plats för ett par stycken till, men jag vill känna att jag har tid för alla mina hamstrar.

Har 3 guldhamstrar och 2 dvärghamstrar. Men är supersugen på en till dvärghamster, men tror inte jag vågar sätta ihop en ny med mina två nuvarande dvärgar, så det får vänta.

Har väl haft som max 8 burar med en hamster i varje. Men det orkade jag inte alls med.

Kanske om ett halvår eller så, då kanske jag skaffar två dvärghamstrar till och har 5 burar. Men nian är så krävande så jag får vänta några månader till och se vad jag orkar med :)

Mvh Alicia.

UlrikaD
6

Mitt maxantal verkar flytta sig hela tiden, så jag ska nog hålla mig ifrån denna tråden.Oskyldig

Charlie2006
0

Har 15 nu, men finns väll inget max antal måste jag säga Oskyldig. Så många burar jag har är väl max antal nu, men antalet flyttar sig. Flört

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Rebbie
0

Eftersom jag bor hemma tillsammans med en icke-djurälskande familj så får jag inte ha djur i princip, att jag fick min guldishane är väl lite av ett "mirakel" här hemma, hehe. Skulle vilja ha en till hamster, en uppfödarhona men mamma tycker inte det. Så tyvärr är väl maxantalet för mig 1, men när min nuvarande har dött vill jag gärna ha en hona och ta en kull på denna och eventuellt behålla en unge, fick jag det igenom skulle det vara två alltså.

Tror det skulle vara mycket lättare om det var dvärghamstrar jag hade, en, två, eller tre i samma Bur skulle inte vara så stor skillnad, men har man två eller flera stora burar som ska städas, ha egna platser här hemma + tas med när man t.ex. åker till sommarstugan blir bra mycket jobbigare…

[Emma--]
0

Jag har ingen tydlig gräns, men jag vill ju hinna med alla. När jag inte gör det är det för många :P Tycker det känns väldigt lagomt med 4 men då har jag ju även andra djur. Skulle jag bara ha hamstrar skulle gränsen som känns lagom vara högre.

[Dominik]
0

Nu får jag tänka lite. Jag vill inte ha ett zoo hemma, så max 2 hamstrar, och nu snackar jag om dvärgar.

Wand
0

Jag har inget direkt maxantal skulle jag vilja påstå. Jag skaffar ju inte fler hamstrar än jag har råd med och har tid för, så sålänge jag håller koll på det så är det ju inget som står i vägen för mig. Skrattande
Ska dock försöka att inte skaffa in fler hamstrar nu då jag har två guldar och två dvärgar, + får hem 2 guldar till denna vecka och en till i slutet av månaden. Oskyldig Sedan ska jag ju ta några kullar, så det kommer nog bli fullt hus, haha. Så… det får väl räcka i alla fall.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Lojs
0

#8 Men… Du skulle ju ha en choklad satin från mig. ;) Har en riiiktigt fräck choklad sköldpadd/vit flicka som ser satin ut, hon sa att hon tänkte flytta hem till dig. ;)

Medis på akvariefisk.

Alexinas
0

Jag har nu 19 hamstrar här hemma men det är en kull på 11 stycken så man kan säga att vi bara har 8 hamstrar :). Det är mitt rekord eller vad man nu kan kalla de :D

Wand
0

#9 Ja, jag ska göra plats för choklad satin med, för det är näst efter sobel min absoluta favoritfärg… så det måste jag ju ha….. Oskyldig … åh så fiiint Kyss

AnnaCDSG
1

För två år sen skulle jag inte ha fler än tre. För ett år sen skulle jag inte ha fler än sju. Nu har jag inte längre någon gräns. *fniss*

Jodå, jag har en gräns. Runt 10-15 hamstrar är ett bra antal för mig. Har nu tio stycken guldar plus en kull på 15, så just nu bor 25 hampisar här. Ska spara en bebis ur kullen, så 11 st kommer jag att ha sen, men är också beredd på att få ha kvar några ungar ett tag då alla kanske inte blir sålda direkt, några kanske ska resa långt till sina nya hem och får stanna här lite längre i väntan på transport o.s.v. Så när det bara är tillfälligt kan jag gärna ha fler än 15 st.

Högst 15 är annars det som jag skulle orka/hinna med i längden när det gäller aktivering, kel och liknande (men vill ändå hålla nere antalet lite och inte skaffa fler just nu bara för att jag kan). Burstädning och allt sånt har jag hur mycket tid som helst till så hade de inte krävt någon aktivering eller så skulle jag kunna ha säkert upp till 30 st. Tungan ute

[Maijah]
0

Max två burar, och max 5-6 hamstrar :) Har fyra dvärgar just nu i ett stort akvarium, känns lagom! En guld vill jag också gärna ha, men det får isf bli längre fram..

mjuhm
0

Jag har absolut inget maxantal. Har haft hela 15 dvärghamstrar sammalagt & det var otroligt mysigt att få gosa med alla varje dag. Det saknar jag, så om jag få gå upp till 15 stycken igen skulle jag bli superglad.

Nu har jag 4 stycken pluttisar.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

DwarfNome
0

För tillfället är det tre. Men om jag inte haft min gamla omplacering hade det varit två. Jag gillar att spendera hela kvällen på mina hampisar och det känns inte som att jag kan fördela det rättvist annars. Maxantelet kommer nog att öka när jag flyttar hemifrån dock, och nu har jag ju gymnasiestudier och annat på halsen ochså.

Bara för att ens dröm är ovanlig, betyder detta inte att den är omöjligt.

Ozanna
0

Hos mig är det pappa som sätter gränserna. Han tycker att det räcker med en, max två. Jag själv hade nog velat ha fyra/fem. Just nu har jag en, men jag ska nog få en till snart! :)

//Anna :)

Wand
0

#16 Min pappa var först tveksam till att låta mig skaffa EN guldhamster…. nu har jag snart 3 guldhamstrar, 2 dvärghamstrar och 19 gerbiler. Och han bara älskar dem! Hahahah! :D

Ozanna
0

#17 Min pappa älskar min guldis också, han vågar bara inte erkänna det!! :)

//Anna :)

mjuhm
0

Haha, min pappa sa först att två räckte när jag skaffade mina första. Men jag tror att han gillade dem & ville ha fler, för när jag frågade om jag fick para mina så sa han "JAA!" haha :P..

Min pappa vill inte heller erkänna att han älskar dem, men jag tror han gör det ;). Det är marvinen & kaninerna han inte tycker om lika mycket. Framförallt kaninerna då han tycker dom stinker! Förvånad

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Roxie
0

Jag har väl egentligen inget maxantal, men jag måste hålla mig till ett av rummen eftersom min pojkvän är allergisk, så vi vill inte riskera nåt bland annat.

Just nu har jag 20 vuxna guldhamstrar och en kull som ska flytta.
Snart kommer dock antalet troligtvis dubbleras, pga ny och krävande avelsplan.

// Sofia

Candela
0

Just nu är det tyvärr en som är max. Främsta anledningen är att mina föräldrar ibland är hamstervakt (alltså har henne hos sig) när jag och sambon är bortresta, och det skulle bli för komplicerat om vi hade fler hamstrar..

Sen är det väl också så att jag känner att jag inte har tid för fler egentligen.

Suskiv
0

Max två burar. Vi har helt enkelt inte plats för fler eftersom jag inte vill ha några djur i sovrummen. Så i vårt fall betyder det just nu en guldis och två dvärgar.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

NinjaKakan
0

Jag har väl personligen inget maxantal, skulle kunna ha 5 dvärgisar om jag fick, men sambon är inte lika intresserad, så han har sagt blankt nej till en andra, men jag kämpar på med mitt tjatande ;) alltså har jag bara en just nu..

WeirdFreak
0

Just nu så har jag bara 2 guldisar här hemma. Jag hade fler förut+uppfödning men det fick jag lägga ner då jag har en massa andra djur och för att jag bor hemma. Min maxgräns går väl vid 2-3 guldisar (altenativt 4) då jag vill ha tid med alla. Men jag får inte skaffa fler då det ska flytta hit både ödlor, krabba, snäckor och kanske pinnar inom de närmsta månaderna ;)

Med vänliga hälsningar Sofia och alla djuren!

[Em_I_Am]
0

Maxantal? Här är det minimum som gäller ;)

Nä, jag har sagt att jag vill föda upp i mindre skala. Dels för att jag och min familj bor i lägenhet utan något särskilt hamsterrum att rumstera fritt i och dels för att jag absolut vill kunna ha stora burar, tid o utrymme att rasta och hantera alla vuxna varje dag samt hantera bebisarna från 2 veckors ålder.

Jag har fem vuxna dvärgar just nu men plats o tid för 2-3 till kanske. Får se om det ändras. Hade jag haft hamsterrum hade jag garanterat ändrat mig genom att kunna bygga snarta rastlösningar o bra hyllsystem för burar. :)

Roonja
0

Jag har en viss gräns jag med här hemma, men just nu har jag 22 stycken vuxna och 3 kullar. Jag vill gärna hinna med så jag ska försöka att inte behålla så många från kullarna, men det är ju så svårt! ;) Som tur så gillar min mamma hamstrar hon med så hon har 2 stycken från mig, och även min syster har 2 stycken! :)

Men gränsen är nog 22……..just nu! :)

Absolutpea
0

för tillfället har jag två, men mitt max antal på dvärghamster är nog fem burar iaf och två hamstrar i varje just nu, men sen när jag inte har lika mycket att göra (efter åttan- nian) så kan jag defenetivt tänka mig mer !:)

Odette
0

Vad som är lagom för mig är när jag känner att jag gärna skulle vilje ha fler, samtidigt som jag nöjer mig med de jag har & är glad över dem å tycker det är roligt att städa burar, mata och pyssla med dem.
Den dagen man känner att näe.. guu va jobbigt, då är det dags att stanna upp och tänka till.

Livet går i vågor och man har olika mycket tid vilket man också måste tänka på varje gång man funderar på att köpa in en ny hamster.. tar man på sig för mycket försvinner glädjen. Det är min åsikt, så oavsett om det är 3 eller 15 hamstrar så är det viktigaste att man själv känner att det är roligt! :)

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

UlrikaD
1

Skulle jag haft antal djur efter hur många burar jag tyckte det var roligt att städa så skulle jag inte ha ett endaste burdjur.

Åh, så tråkigt att städa burar.Tungan ute

Odette
0

#29 Roligt och roligt, menar mer att man ska ju orka ta tag i skitgörat också! Inte tracka ner på mitt välformulerade inlägg nu Ulrika .. Tungan ute

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

HamsterMarie
0

Har ingen gräns på hur många hamstrar, men max 3 burar. :)

NaDa...
0

Maxantalet för MIG skulle nog vara 3 hamstrar, då jag har 3 burar (tänker då guldisar)
För mamma är det nästan för mycket med bara en.. ;)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Ebby
0

Jag har inget max men däremot mina föräldrar har det då jag fortfarande bor hemma .Föräldrarna tycker väl vi har ganska mycket djur 11 kaniner 2 sköldpaddor och mina små hamstrar.pappa tycker det är väldigt kul när nån av honorna födder ungar ,då är han gärna framme och kollar.

Twisted_T
0

Just nu har jag 3 hamstrar(2 hanar och en hona). Ska ta en kull på min silvergrå umb lh hane och min creme lh hona. Får se hur många det blir där och lär ju spara en utav dem.

Får se senare om avel är något för mig eller inte innan jag bestämmer mig för att öka antalet mer :)

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

Twisted_T
0

Såg nu att tråden var lite gammal. Men äsch, den var intressant och inte jättegammal direkt :)

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

Frosstis
0

Bor ju hemma, så max är ju 1 Bur då. Men för mig själv är väl typ 3 hamstrar max, jag ivll verkligen hinna ha hand om alla jättemkt och lika mkt och så haha. och gosa med alla lika mkt. Min mamma vill verkligen att jag ska konfimera mig, så iår kanske jag gör det om det är klart för de att jag ska få köpa 2 st dvärghamstrar som present då. Men vi får se :) Så för mig är ju max typ 3 st. ;) (men när jag blir stor kmr jag säkert ha mer, hahaha!)

StinaKarlsson
0

Så länge vi bor som vi gör nu (54 kvm) och dessutom har tre hundar och 2 katter som oxå kräver sitt så är min gräns… en… Tanken är dock att en av hundarna så småningom ska flytta till sin riktiga ägare (är egentligen min systers hund som hon inte har möjlighet att ta hand om nu) och då kan jag EVENTUELLT tänka mig en hamster till. Men sen är det absolut STOPP!

Michaela-N
0

Max en Bur! Och minst en också :)

Hamsterlycka
0

Har just nu en guldis, Wilgot

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

[Em_I_Am]
1

Haha ja jösses. Jag har redan sprängt min "gräns" med råge sen jag skrev i december förra året. Men jag tycker det funkar jätte bra och är glad att jag har alla mina små. Man får vara lite kreativ när det gäller rastningen bara, men det funkar fint :)

Nu ska jag åka o hämta tre importer o fylla ännu fler burar muahaha.

NinjaKakan
0

Haha ^^ Och jag är sugen på en guldis så vi får väl se vad som händer ^^ Beror lite på hur ekonomin ser ut, det är ju en liten mun att fylla till :O

[JoannaStridh]
0

Har två stycken men skulle max kunna tänka mig att ha fem.

Känner att det skulle vara svårt att ha tid för alla…

Och många har sagt till mig att jag borde skaffa mig dvärghamstrar istället, eftersom dom kan bo två i samma Bur.

Men av någon konstig anledning så har jag aldrig vart förtjust i dvärgisar… Vet faktiskt inte varför.