Hamster iFokus

Hamster

Etikettminneslund
Läst 614 ggr
thegirlyone
0

hej hjälp mig

hej nu har min tredje hamster dött inom en vecka. Varför? Vad kan det bero ¨på?

Flöffo
1

Dom kanske har nogon sjukdom?Den förtsa hamstern kanske har haft en smittsam sjukdom och du kanske inte renjorde alla sakerna så dom andra också blev sjuka?

Jag beklagar iallafall för det är säkert inte kul.Kan du kanske berätta lite om dom.Hur sköter du dom,vart köper du dom,vad är det för hamstrar osv.?R.I.P hamstrarna Gråter

//Flöffo

spöketlaban
0

Beklagar, vad ger du de för mat?

thegirlyone
0

Leder åt sjukdom då. Fast iofs är alla ganska gamla nu.. Tar hand om dom enormt bra så det beror inte på skötseln.
#2 Hamster nature tror jag den heter. en grön påse.

Tack för att bli kallad troll!? Jag är helt seriös.

Flöffo
0

#3 Okej.Men det kanske är bäst att du tar och gör rent deras burar noga så att alla bakterier försvinner?Verkar de sjuka på något sätt?Bor de i samma Bur?Hur många hamstrar har du kvar,kanske ska du åka till veterinären? Jag vet inte… har aldrig hänt något liknande för mig.

//Flöffo

NinjaKakan
0

Du kan köpa Virkon på t.ex granngården eller lantmännen. Finns säkertligen på andra ställen också. Det kostar runt 65 kr för en påse med 50 gram i och detta blandas ut med vatten sen tvättar du sakerna i detta ^^

Beklagar omständigheterna.

sotlynx
3

Hur vore det om du tog dina djur till en veterinär?? Eller kanske ringde och pratade med en??

Imasy
2

Om du har flera hamstrar kvar, städa då ur alla burar samt dess innehåll med virkon, placera djuren i olika rum och sprita händerna efter varje gång du har hanterat djuret.

Är det en luftburen smitta kan du kanske inte göra så mycket mer, men skulle jag gissa, utan att ha sett djuren, så skulle jag tro att du har fått något sjukdom på dem.

Ingen garanti att resterande klarar sig även om du följer dessa råd, men jag vet inte vad mer du kan göra själv för att försöka hålla smittan borta.

Ta även kontakt med veterinär, kanske räcker det med antibiotika eller liknande om fler djur insjuknar.