Göra bur själv.
Hej, jag har suttit här inne nu på hif och kollat runder på allas burar och funderar nu på att byta ut den jag har. att köpa ny… hm nja, jag vill liksom GÖRA något ;P
så tänkte jag:
en samla låda från IKEA. den som kostar 79;- den är 79*57*18 (cm) har sett att många har har den fast med högre kant, den för 149;-
men så tänkte jag. jag gör ett eget nät/galler och sätter på. (så som bilden visar:)
vi har 3 bygghandelsaffärer här i stan och de har alla tre bra utbud av olika nät/galler.
så, tycker ni detta låter som en bra idee?
hennes nuvarande Bur är 45*30*25 typ. då det blir ju ändå en skillnad liksom. jag tycker det låter som en bra idee! :D
Medarbetare på Hundar.ifokus
om du ska ha nät på sidorna måste du ha någon form av tak för annars kan den lille nog klättra över lätt som en plätt =)
#1 hihi jo det är klart ;) men jag orkade inte rita till galler runt hela buren och ovanför :)
men ja jag ska ha galler som på en vanlig gallerbur :)
Varför inte ta en antonius back för 60 kr så slipper du galler också ? ;)
I denna tråd så ser du hur vi andra Ikea-nördar har gjort hemma byggen ;)
#4 ;P jo men det är det att jag vill ha galler runt om :) har det nu på den buren jag har nu. så vill liksom behålla den "kontaketn" som man har i en gallerbur ^^ låter kanske lite tossigt men ja, jag vet inte om det är någon skillnad precis ;P hehehe
Jättebra idé!! Visa oss gärna när du har fixat färdigt!! (Jag håller med du om det där med "kontakten"..)
Jag tror att det skulle bli en finfin hamsterbur.
jag ska till IKEA på måndag så då ska jag köpa backen :D
kan visa steg för steg sen, det är kul att kolla på :) (tycker jag om andras byggen iallafall,, haha ;P)
hur blev det? vet att tråden är gammal men ändå ;)